کدخبر: 4202

یک کارآفرین با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل مشاغل خانگی بازاریابی است، گفت: مدرک کارآفرینی دارم ولی تا به امروز این مدرک گرهی از مشکلات من باز نکرده است. اگر مسئولین تسهیلات لازم را در اختیار ما قرار دهند توان اشتغال‌زایی برای چندین نفر را خواهیم داشت.

به گزارش قزوین خبر؛آسیه حسین‌لو اظهار کرد: لیسانس طراحی لباس دارم و از سال ۸۴ وارد عرصه خیاطی شدم؛ از هشت سال پیش کارگاه راه‌اندازی کردم و حدود ۱۰ نفر در آن مشغول به کار شدند.

وی ادامه داد: به کسانی که قصد ورود به این عرصه را دارند می‌گویم که در ابتدا باید این مهارت را به درستی بیاموزند، یک خیاط تنها نباید به دوخت بسنده کند بلکه آموزش بسیار مهم است و علم نقش بسزایی در تولید دارد، با وجود اینکه هشت سال است که به صورت حرفه‌ای در این عرصه فعالیت دارم هر روز مطالب جدید می‌آموزم چون هنر خیاطی تمامی ندارد. متأسفانه برخی از دوزندگان تنها چرخکار هستند و جسارتی برای گرفتن چرخ و دوختن ندارند.

این کارآفرین بیان کرد: در کارگاهم مانتو، شلوار، شومیز، دامن و تونیک می‌دوزیم و آن را به‌صورت مستقیم در مغازه‌ای که اجاره کرده‌ایم به فروش می‌رسانیم تا پیش از آن نیز برای فروشگاه‌های پوشاک بزرگ تهران لباس می‌دوختیم.

وی اضافه کرد: خودم طراحی پوشاک را انجام می‌دهم به‌گونه‌ای که نمونه آن در بازار وجود ندارد، حتی برای طراحی یک لباس شاید سه بار پارچه برش بزنم و خراب کنم. اغلب طرح پارچه‌ها را خودم انتخاب می‌کنم و برای چاپ به کارخانه سفارش می‌دهم برای همین پوشاک تولید شده در کارگاه ما در بازار نمونه ندارد.

حسین‌لو با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مشکل مشاغل خانگی «بازاریابی» است، خاطرنشان کرد: چون بازاریابی نقش مهمی در فروش دارد ما محصولات خود را در فضای مجازی نیز عرضه می‌کنیم. اگر از واردات کاسته شود تولید داخل رونق خواهد گرفت و بازار کشش تولید بیش از این نیز پیدا خواهد کرد. در حال حاضر توانایی تولید دارم به شرط آن که مشتری وجود داشته باشد.

وی تشریح کرد: بازاریابی یکی از مولفه‌های مشاغل خانگی به شمار می‌رود، البته باید برای خرید کالای ایرانی فرهنگ‌سازی شود، چون اگر مشتری وجود نداشته باشد تولیدکننده با شکست مواجه خواهد شد. بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ تهران به‌صورت غیرقانونی برند ترک را به لباس‌ها می‌دوزند و جنس دوخته شده کاملاً ایرانی را به‌جای جنس ترک به مردم می‌فروشند و متأسفانه مردم ما به اجناس خارجی گرایش دارند و حاضرند برای یک مارک  ۲۰۰ هزار تومان بیشتر پرداخت کنند. با افتخار می‌گویم که برند داریم و به تولید لباس ایرانی مشغول هستیم.

این کارآفرین تصریح کرد: باید بگویم که قیمت تجهیزات به شدت افزایش داشته که این کار را برای تولیدکنندگان دشوار کرده است. برای گسترش فعالیت به تسهیلات نیاز داریم برای همین منظور درخواست وام داده‌ایم؛ چرخ‌های ما قدیمی است و چرخکاران پشت آنان نمی‌نشینند، هنوز قادر به خرید قیچی برقی نشدم و به‌صورت دستی پارچه‌ها را برش می‌زنیم.

حسین‌لو در پایان متذکر شد: دارای مدرک کارآفرینی هستم ولی تا به امروز این مدرک گرهی از مشکلات من را باز نکرده است، اگر با کمک طرح توسعه مشاغل خانگی چرخ اضافه کنم تولید بیشتری خواهم داشت و می‌توانم نیروهای بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهم. البته برای گسترش مشاغل خانگی و جذب بانوان جویای کار به تجهیزات نیاز دارم.

به گزارش ایسنا، این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاددانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت www.inhb.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار