یک کارآفرین در حوزه پوشاک

کدخبر: 4201

یک کارآفرین در حوزه پوشاک گفت: در ابتدا با ۲ چرخ خیاطی کارم را در منزل آغاز و پس از آن هر ۶ ماه یک چرخ خیاطی به مجموعه اضافه کردم و در حال حاضر یک کارگاه تولید پوشاک دارم که ۱۰ نفر در آن مشغول به کار هستند؛ همچنین ۱۵ نفر نیز در منازل خود مشغول به تولید در عرصه پوشاک هستند و در مجموع می‌توانم بگویم برای ۲۵ نفر اشتغال‌‎زایی داشته‌‎ام.

به گزارش قزوین خبر؛محمد کاظمی  با بیان اینکه از پنج سال پیش وارد عرصه تولید پوشاک شده و فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: در ابتدا ۲ چرخ خیاطی خریدم و در منزل مشغول به تولید شدم، پس از آن هر ۶ ماه یک چرخ خیاطی به مجموعه اضافه کردم و در حال حاضر یک کارگاه تولید پوشاک دارم که ۱۰ نفر در آن مشغول به کار هستند؛ همچنین ۱۵ نفر نیز در منازل خود مشغول به تولید در عرصه پوشاک هستند و در مجموع می‌توانم بگویم برای ۲۵ نفر اشتغال‌‎زایی داشته‌‎ام.

این کارآفرین عنوان کرد: برای عرضه و فروش محصولات تولید شده مشکلی نداریم چراکه در تهران مغازه داریم و آن را به‌صورت مستقیم عرضه می‌کنیم تنها مشکل ما در جذب نیرو است.

وی تصریح کرد: مشاغل خانگی درآمد خوبی دارند و یک سرپرست خانوار با ۲ چرخ خیاطی می‌تواند امرار معاش داشته باشد و در بین فعالان در کارگاه افراد بسیاری سرپرست خانوار هستند و از این طریق درآمد خانوار را تأمین می‌کنند. پارچه‌های برش‌خورده را بین دوزندگان توزیع  و هر هفته دستمزدها را تسویه می‌کنیم.

کاظمی بیان کرد: برای کسانی که قصد ورود به این عرصه را دارند باید بگویم در ابتدا باید سرمایه ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومانی داشته باشند تا ۲ چرخ خیاطی تهیه کرده و مشغول به کار شوند، البته باید دوخت را نیز بیاموزند، در کارگاه خود به افرادی که قصد ورود به این عرصه را دارند طی یک ماه آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهیم و همزمان با آموزش نیز دستمزد پرداخت می‌کنیم تا انگیزه پیدا کنند.

وی افزود: بازار پوشاک بازار خوبی است و اگر کسی بخواهد در آن فعالیت کند عرصه مهیاست اما گاهی دیده می‌شود افراد برای فروش محصولات خود با مشکل مواجه می‌شوند که این افراد می‌توانند به پیشرانان متصل شده و مشکل‌شان حل شود.

این کارآفرین تشریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات ما کمبود فضای فیزیکی است چراکه فضای کافی برای اتو و بسته‌بندی محصولات تولید شده نداریم و علاوه بر آن میزان کرایه کارگاه‌ها زیاد است؛ اگر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یک سوله در اختیار ما قرار داده شود امکان جذب و اشتغال تعداد زیادی از متقاضیان مشاغل خانگی را خواهیم داشت.

کاظمی متذکر شد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایده خوبی است و اگر تسهیلات فراهم شود امکان جذب افراد بیشتری را در کارگاه خود خواهیم داشت. در صورت اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی می‌توانیم ۱۰ چرخ خیاطی خریداری کرده و به مجموعه اضافه کنیم تا برای ۱۰ نفر اشتغالزایی شود.

به گزارش ایسنا، این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاددانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت www.inhb.ir مراجعه کنند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار