عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت برنامه‌ای برای رصد فردی که اظهار خلاف واقع انجام داده ندارد و کشور هزینه این بی‌اطلاعی دولت را می‌پردازد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو با اشاره به عدم همکاری اتاق بازرگانی با «سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری» کارت‌های بازرگانی گفت: اتاق بازرگانی محلی برای حضور تجار بوده و طبیعی است که برای حفظ همکاری‌های درون صنفی به فکر منافع خود باشند.

وی افزود: اگر اتاق‌بازرگانی با صداقت اطلاعات درخواست‌های صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی را برای تایید به سامانه فوق ارسال کند، ممکن است موقعیت اعضای هیات مدیره اتاق متزلزل شود؛ بنابراین می‌توان علت همکاری نکردن اتاق بازرگانی با سامانه یکپارچه اعتبار‌سنجی و رتبه‌بندی اعتباری را منفعت‌طلبی اعضای اتاق دانست.

*کشور هزینه بی‌اطلاعی دولت از تجارت را می‌دهد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با بیان اینکه مشکلاتی مانند «عدم همکاری اتاق بازرگانی با سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری»، «عدم بازگشت ارز‌های صادراتی»، «بدهی‌های مالیاتی» و... ناشی از بی‌برنامه بودن دستگاه اجرایی در امر تجارت است، گفت: دولت برنامه‌ای برای رصد فردی که اظهار خلاف واقع انجام داده ندارد و کشور نیز در حال حاضر هزینه این بی‌اطلاعی دولت را می‌پردازد.

یوسفیان‌ملا در پایان خاطرنشان کرد: موضع دولت در مقابل فعالان اقتصادی همیشه انفعالی بوده و به علت اینکه ابتکار عمل در تعامل با فعالان اقتصادی را در دست ندارد، این افراد صرفا به خوداظهاری اکتفا می‌کنند.

ارسال نظرات

آخرین اخبار