در حالی که زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خبر از احتمال برداشت منابع مالی اعتبار پروژه قزوین_تنکابن خبر داده بود، مدیرکل راه و شهرسازی این برداشت را تکذیب کرد.

مسعود حق لطفی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ در خصوص  برداشت پنجاه میلیاردی از اعتبار پروژه ی راه قزوین _ تنکابن و تخصیص آن به پروژه ی تونل سازی اصفهان گفت:  چنین خبری صحت ندارد و ما به دنبال منابع هستیم تا این مسئله را پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: این پروژه ها، پروژه هایی هستند که خود وزارت خانه مجری آنها است و همه ی هزینه ها در وزارت خانه متمرکز  است .بنده دیروز از مجری پروژه مهندس وجدی که در معاونت ساخت زیر بنا هستند پیگیری و حتی اعتبار آن را هم بررسی کردم ولی چنین خبری صحت ندارد .

وی در ادامه تصریح کرد: چون محل تامین اعتبار این پروژه از منابع ملی و همچنین سهام فولاد خوزستان است، امسال در حدود ۱۰۰میلیارد تومان دیگر  به این پروژه اختصاص یافته است.

حق لطفی بیان کرد: حدود ۹۰ درصد محور قزوین_ تنکابن تاسال ۹۸ به تمام میرسد که طول این پروژه ۶۵کیلومتر است منهای ۳کیلومتر  که حدفاصل کیلومتر ۴۲ تا ۴۵ است

مدیر کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه همه ی این پروژه از اعتبار ملی است و اصلا اعتبار استانی ندارد، گفت: با این پروژه محور قزوین_ الموت شرقی دارای راه استاندارد با مشخصات راه اصلی خواهد شد که تلاش میکنیم به نتیجه ی مطلوبی برسیم .

حق لطفی در خصوص زمان اتمام پروژه توضیح داد: قطعه ی یک این پروژه برای محدوده ی استان که ابتدای این جاده  از روستای حصار خروان شروع میشود و تا روستای شهرک در منطقه ی الموت شرقی ادامه دارد، در این قسمت مسیر نیاز به دو دستگاه پل بزرگ و همچنین  شرایط و مشخصات  فنی خاصی دارد.

وی در آخر خاطر نشان کرد: تاآخر سال۹۸  ما ۹۰درصد کار را به بهره برداری میرسانیم و  عملیات اجرایی پل هم شروع میشود و انشاالله در سال آینده طرح اش که انجام شد، از آن ۳کیلومتر  از مسیر کنار گذر استفاده میکنیم تا انشالله اولین عملیات اجرای پل هم به اتمام برسد.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار