رئیس سابق اتحادیه صنفی دستگاه‌های مخابراتی گفت: گمرک در زمینه پایش گوشی‌های مسافری کم‌کاری کرده به طوریکه روند کنونی فرآیند ثبت گوشی‌های مسافری، قاچاق را تطهیر می‌کند.

غلامحسین کریمی‌خراسانی، رئیس سابق اتحادیه صنفی دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو با اشاره به قطع گوشی‌های مسافری در چند روز اخیر گفت: اهمال گمرک در فرآیند ثبت گوشی‌های مسافری به طرح رجیستری آسیب وارد کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه وزیر اقتصاد باید در خصوص عملکرد ناصحیح گمرک پاسخگو باشد، عنوان کرد: گمرک در تشخیص اصالت تلفن‌های همراه مسافری ضعیف عمل کرده به طوریکه روند کنونی  فرآیند ثبت گوشی‌های مسافری، قاچاق را تطهیر می‌کند. 

کریمی‌خراسانی با اشاره به اینکه گمرک در زمینه پایش گوشی‌های مسافری کم‌کاری کرده است، خاطر نشان کرد: طبق بخشنامه 23آبان‌ماه سال گذشته، گمرک موظف بوده به هر مسافر تنها اجازه  اظهار اطلاعات یک دستگاه تلفن همراه در سامانه مسافری را بدهد.

این این فعال اقتصادی  با بیان اینکه ریشه مشکلات ثبت گوشی‌های مسافری در گمرک است، گفت:  دستوراخیر وزیر ارتباطات مبنی بر وصل مجدد گوشی‌های مسافری که توسط سامانه همتا شناسایی و قطع شده بود، نشان از مساعدت ایشان نسبت به تنظیم بازار موبایل است.

وی در پایان ورود تلفن‌همراه مسافری به کشور را به دلیل عدم نظارت دقیق از سوی گمرک هزینه‌زا برای کشور دانست و گفت: با توجه به تخلفات گسترده در ثبت گوشی‌های مسافری، فرآیند ورود آن‌ها باید متوقف شود و به هیچ فردی اجازه ورود تلفن همراه مسافری داده نشود.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار