صدای صنف طلافروشان قزوین هم درآمد؛

کدخبر: 3303

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر قزوین با گلایه از وضعیت بازار طلا، گفت: منتظر برنامه عملیاتی و اجرایی دولت برای کنترل بازار هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ محمد فرج‌زاده‌ها رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر قزوین با بیان اینکه مشتری برای خرید طلا در بازار وجود ندارد، عنوان کرد: بازار سکه و طلا و دلار در یک رابطه مستقیم هستند و اگر دلار کاهش یابد سکه و طلا نیز کاهش خواهد یافت.

وی که با ایسنا قزوین گفتگو می کرد: عنوان کرد: در صورت کاهش قیمت دلار به 4 هزار 200تومان، قیمت واقعی سکه نیز به یک میلیون و 300 هزار تومان خواهد رسید.

فرج‌زاده‌ها با اشاره به هزینه تمام شده برای خرید طلا در بازار امروز  گفت: با احتساب قیمت 257 هزار تومان برای هر گرم طلای 18 عیار، مشتری باید بین 350 تا 400 هزار تومان بپردازد چون به این مبلغ سود، اجرت و ارزش‌افزوده نیز اضافه می شود.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر قزوین تأکید کرد: زرگران منتظر برنامه تیم اقتصادی دولت برای کنترل قیمت دلار و طلا هستند و باید فکری عملیاتی برای بازار دلار کرده و فقط به سخنرانی اکتفا نکنند.

وی تشریح کرد: هر زرگر به‌طور متوسط 20 کیلوگرم طلا دارد که با افزایش قیمت سکه و طلا، فروش این صنف تنها به 5 گرم در روز رسیده است و این در حالی است که میلیاردها تومان هزینه برای این شغل کرده‌اند و چیزی جز خسارت برای آن دربرنداشته است.

فرج‌زاده‌ها یادآور شد: بیماران و مسافران به دلار نیاز دارند و این در حالی است که این اقشار توانایی تهیه دلار را ندارند و در این میان متأسفانه دلالان، بازار آزاد را بر دست گرفته و موجب افزایش قیمت دلار شده‌اند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار