امروز قرار است قرارداد نهایی بین شرکت ایدرو و رنو فرانسه امضاء شود که وجود برخی ابهامات اساسی در قرارداد مذکور درباره سهم ایران و انعقاد قرارداد توسط سازمان گسترش سبب شد که هفته قبل وزیر برای ارائه توضیحات در این زمینه به کمیسیون صنایع و معادن مجلس فراخوانده شود. در این خصوص عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس به خبرنگار صابرنیوز گفت: قرارداد مشکلی ندارد ما قرارداد را دیده ایم خوب است اما وظیفه سازمان گسترش نبود که این قرارداد را ببندد.

 

وی ادامه داد: یکی ازمعایب آن همین است این قرارداد را سازمان گسترش نباید با طرف خارجی امضاء می کرد بلکه یا سایپا یا ایران خودرو باید این قرارداد را  منعقد می کردند و این قرارداد کار سازمان گسترش نبوده است.تعدد شرکت های خودروسازی و شرکت های بزرگ سرمایه گذاری منافع ، به مصلحت نیست .  کشور کره با تیراژبالایی که درتولید هیوندا و کیا دارد در حال ادغام این دو شرکت است ما سایپا و ایران خودرو را به چندین قسمت تقسیم کنیم قطعا به جایی نمی رسیم باید مشکلات این دو شرکت را برطرف کنیم تقویت کنیم و کمک کنیم به نقطه مطلوبی برسند.

اکبریان در خصوص اینکه موضع کمیسیون صنایع چگونه است اظهار داشت: این قرارداد در آینده به یکی از شرکت های خودروسازی واگذار می شود. این قرارداد، قرارداد خوبی است سرمایه داخل کشور است کیفیت خودروهایمان بالا می رود اشتغال جدید ایجاد می کند از این نظرها خوب است اما وظیفه سازمان گسترش نبوده که قرارداد ببندد.

نمایند مردم کرج در خصوص انتقال دانش فنی عنوان کرد: در قرارداد انتقال دانش فنی وجود دارد و باید تلاش کنیم که بیاورند ما نیز باید از قراردادمان درست دفاع کنیم و همچنین مجلس باید نظارت کامل را داشته باشد که دانش فنی را بیاورند اگر اینگونه نباشد قطعا جلوی قرارداد را خواهیم گرفت.

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار