دولت یازدهم به سبب مخفی کاری و محرمانه کردن اتفاقات در زمینه های گوناگون اعم از سیاسی، اقتصادی و... خسارت های جبران ناپذیری بر منافع کشور وارد ساخته است که آثار و عواقب آن یکی یکی در حال رخ نمایی هستند.

بنا بر این گزارش پس از برجام که سال گذشته جنجال سخنان ظریف در کمیسیون امنیت ملی در خصوص اعتماد بیجا به کری و قبول کردن قول شفاهی وی در خصوص عدم تحریم ایران به تیتر یک رسانه ها تبدیل شد که متاسفانه با سکوت (و من بمیرم تو بمیری بیخیال بشین) از اذهان مردم کنار گذاشته شد حالا نوبت به خبرهایی مبنی بر کلاه گذاشتن شرکت های خودروسازی اروپایی بر سر ایران به گوش می رسد!

بنا بر این گزارش در حالی که سال پیش اکثر کارشناسان اقتصادی از خودروسازان به سبب در اختیار گذاشتن بازار ایران (بدون بازخواست و دریافت غرامت و یا تضمین عدم تکرار اتفاقهای گذشته) به شرکت هایی که در زمان تحریم خون مردم ایران را درون شیشه کرده بودند انتقاد می کردند ولی متاسفانه گوش شنوایی برای شنیدن وجود نداشت روز گذشته معاون وزیر صنایع اظهار داشته است که در قراردادهای جدید و پسابرجامی نیز سر شرکت های ایرانی کلاه رفته است.

در همین زمینه منصور معظمی رئیس سازمان ایدرو و معاون وزیر صنعت در خصوص وضعیت صنعت خودروی کشور اظهار داشته است که: " من نمی‌خواهم بگویم که رنو کار خوبی کرده است، نه اصلاً، چرا که در مشارکت نباید سر طرف مقابل کلاه بگذارد، این یک واقعیت است که در قرارداد رنو ما هم کاهلی کرده‌ایم... "

به گزارش عصر امروز حالا سئوال اساسی که معلوم نیست چه کسی باید جواب بدهد!؟ این است که تا آخر دوره چهارساله دوم ریاست جمهوری روحانی چندتا از این کلاه های دیگر قرار است بر سر ایران برود و این کلاه ها چه خساراتی را بربار خواهند آورد؟ و آیا قرارداد جدید شرکت ملی نفت با توتال که برای 25 سال امورات فاز 11 را به شرکتی خارجی داده ایم هم چند سال دیگر به همین سرنوشت و اعتراف گرفتار خواهد آمد؟!

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار