در دولت تدبیر و امید؛

کدخبر: 2138

همزمان با عزل مدیر یکی از مناطق آموزش و پرورش، پرده از تخلفات وی برداشته شد.

به گزارش سرویس‌اقتصادی قزوین‌خبر؛ بر اساس برخی گزارش های رسیده، (ط) طی دوران مدیریت خود به عناوین مختلف، مبالغی از 10 میلیون تومان تا 500 میلیون تومان از مدارس منطقه (...) به طور ماهانه دریافت کرده است و این در حالی است که هم اکنون 110 مدرسه دولتی و 280 مدرسه غیر دولتی در منطقه مذکور شهر تهران وجود دارد و جمع این مبالغ در ماه به رقمی میلیاردی می رسد.

وی در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه (...) نامزد انتخاباتی شد که قبل از نتایج صلاحیت نامزدها با اقدامات انتخاباتی به دنبال جمع کردن رای بود. وی معلمانی را از تهران به شهر (...) برده است و از اموال و تجهیزات آموزش و پرورش استفاده کرده و همچنین هزینه انتخاباتی را از مدارس تأمین کرده است. همچنین وی مبالغ هنگفتی که از مدارس تحت امر خود دریافت کرده است را در این مقطع زمانی صرف اهداف انتخاباتی و کسب رای کرده است. البته هزینه کردن میلیاردی وی در انتخابات قبل از اینکه نتیجه دهد، با رد صلاحیتش از سوی شورای نگهبان به در بسته خورد.

وی در طول این مدت مورد حمایت اصلاح طلبان قرار گرفته است. وی علیرغم تخلفات فراوان طی مدت سه سال گذشته از شروع مسئولیت، تاکنون به تخلفات خود پاسخگو نبوده و جالب اینکه در سمت و جایگاه خود نیز باقی مانده است.

در یک نمونه از تخلفات وی، دبیر یکی از مدارس غیر انتفاعی که به دلیل تخلفات متعدد از ادامه فعالیت کاری منع شده بود، مبلغ 50 میلیون تومان چک تضمین شده ای را به آقای «س-پ» از مشاوران مدیر مذکور داده است تا وی بتواند او را از ممنوعیت کاری خارج کند. البته این دبیر متخلف در اداره حراست آموزش و پرورش اعتراف کرده است که این چک را برای شخص مدیر مورد نظر فرستاده است تا وی را از ممنوعیت کاری خارج کند. در اعتراف وی آمده است زمانی که به وی مراجعه کرده و از ممنوعیت کاری سخن می گوید، مدیر مذکر وی را به یکی از مشاورانش ارجاع می دهد و زمانی که به مشاور مراجعه می کند، او می گوید که برای خارج شدن از ممنوعیت کاری، باید مبلغ 50 میلیون تومان پرداخت کند.

این مدیر با توجه به جایگاهی که در آموزش و پروش منطقه داشت، دسترسی آسانی به بودجه و منابع مالی داشته است. حتی وی هزینه های جاری اداره آموزش و پرورش منطقه را از طریق مدیران و دبیران مدارس تامین کرده است و برای برگزاری مراسم ها و برنامه های مختلف که توسط آموزش و پروش منطقه برگزار شده است و به بهانه های واهی از مدیران مدارس مبالغ قابل توجهی را اخذ کرده است. البته مدیران این مدارس نیز این مبالغ را از اولیای دانش آموزان به بهانه های مختلف از قبیل کمک به مدرسه دریافت می کردند و آن مبالغ را در اختیار این مدیر قرار می دادند. نکته جالب اینکه بسیاری از این پرداخت ها در جایی ثبت نشده است.

بر اساس این گزارش، مدیران مدارس تحت امر وی باید خواسته یا ناخواسته با وی همکاری مالی برقرار می کردند و افرادی که با وی همکاری نمی کردند، از سمت خود عزل می شدند.

در همین خصوص نقل شده است که مدیر مذکور در جایی عنوان کرده است: «من کاری خواهم کرد که وقتی از این پست رفتم از آن پس نیروهای حزب اللهی نتوانند پست و مقام بگیرند.» و این در حالی است که این سخن با توطئه چینی و پرونده سازی برای بسیاری از مدیران و دبیران تا کنون محقق شده است.

گفتنی است در حال حاضر، پرونده این فرد در بازرسی کل کشور مفتوح است و در شرایطی که هنوز چند ماه از افشای اختلاس 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان نگذشته، ظلم دیگری علیه معلمان و مدیران در دولت تدبیر و امید افشا شده است و این در حالی است که بیشترین شعارها به نفع معلمان در این دولت داده شده است اما تاکنون کاملا متضاد با آن شعارها محقق شده است.

انتهای پیام/ پارس نیوز

ارسال نظرات

آخرین اخبار