مادر شهید نبوی:

کدخبر: 1692

خانم نبوی گفت : گرانی و تورم را نگران کننده است، مسئولین باید به داد مردم برسند و علاوه بر ایجاد شغل، شرایط ازدواج جوانان را فراهم کنند

به گزارش سرویس اجتماعی قزوین خبر، در تقویم رسمی کشور، روز ۱۳ جمادی‌الثانی،  4فروردین روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گرفته و علت این نامگذاری این است وفات “ام البنین” همسر حضرت امیرالمومنین(ع) و مادر حضرت ابوالفضل العباس است .

این مناسبت بهانه ای شد تا با مادر یکی از شهدا دیداری داشته باشیم، مادر شهید سید عبدالرحمان نبوی در این دیدار گفت: من و امثال من و همسران شهدا با الگوگیری از شخصیت والای حضرت ام البنین (س) فرزندانی را تربیت کردیم که جان دادن در راه اسلام را افتخار و آرزوی خود می دانستند.

وی در ادامه افزود: اگر ایثار و شهامت، شجاعت، صبر و استقامت این شیر زنان ایران زمین نبود، خدا می دانست چه بر سر این انقلاب می آمد، این دلاور زنان بودند که فرزندان جوان و نوجوان خود را برای خط مقدم جبهه آماده می کردند و برای دفاع از ولایت سینه سپر می کردند تا یک وجب از خاک مقدس این سرزمین در دست دشمن نیفتد.

خانم نبوی با تاکید بر اینکه تکریم مادران و همسران شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در بین مسوولان نهادینه شود گفت: مسوولان باید این امر را وظیفه خود بدانند و با سرکشی از آنان به وظیفه خود عمل کنند.

وی ابراز داشت: گرانی و تورم را نگران کننده است،مسئولین باید به داد مردم برسند .دقیق در خاطرم نیست ولی این برای چندمین سال متوالی است که پیام و شعار سال رنگ و بوی اقتصادی دارد، مسئولین باید علاوه بر ایجاد شغل، شرایط ازدواج جوانان را فراهم کنند.

این شهروند قزوینی با بیان  اینکه در حال حاضر متاسفانه در دید و بازدید های نوروزی شاهد مسابقه ی تجملات در اقوام و خویشاوندان هستم تصریح کرد: خواست خانواده شهدا این نیست؛ متاسفانه الگو های جامعه از اول انقلاب تاکنون تغییر کرده است ، در اوایل انقلاب مسابقه در بین جامعه برای شهادت بود، ولی الان مسابقه برای تجمل و اشرافیگری است.

وی ادامه داد: رواج بد حجابی در جامعه مخالف خواست شهدا است با دیدن این وضعیت خانواده شهدا بیشتر از همه زجر می کشند ما جوان دادیم که شاهد این مسایل نباشیم تحمل این وضعیت دردناک است.    

وی اهل بیت (ع) و قرآن کریم را گمشده بشریت امروز دانست و اضافه کرد: حرکت در مسیر قرآن مجید و اهل بیت (ع) مانع منحرف شدن جامعه از مسیر واقعی می شود.

خانم نبوی در خاتمه گفت: هیچ گاه خون شهدای ما هدر نمی رود بلکه اثرش را به موقع خود خواهد گذاشت؛ همانطور که خون شهدای کربلا موجب سرافرازی شیعه و اسلام شده است .

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار