در حال حاضر استودیو راکت اولین تلویزیون اینترنتی استان قزوین است و حدود ۲۰ روز است که ما بستر سایت را به شکل VOD یا همان تلویزیون اینترنتی درآوردیم و به مناسبت روز سینما ۴ فیلم کوتاه برگزیده جشنواره فیلم کوتاه استان را با همکاری انجمن سینمای جوان به مدت ۱۰ روز اکران کردیم.

به گزارش قزوین خبر ؛ به نقل از ایسنامؤسس یک واحد فناور مستقر در پارک و علم و فناوری قزوین گفت: در حال حاضر استودیو راکت اولین تلویزیون اینترنتی استان قزوین است و حدود ۲۰ روز است که ما بستر سایت را به شکل VOD یا همان تلویزیون اینترنتی درآوردیم و به مناسبت روز سینما ۴ فیلم کوتاه برگزیده جشنواره فیلم کوتاه استان را با همکاری انجمن سینمای جوان به مدت ۱۰ روز اکران کردیم.

محمد پیله‌چی در گفت‌وگو با ایسنا با تشریح فعالیت‌های استودیو «راکت» اظهار کرد: استودیو فناوری استارتاپی راکت توسط جمعی از مهندسانی تشکیل شده که عاشق هنر هستند؛ در این استودیو درواقع ترکیب بین رشته‌ای میان فناوری، کسب و کارهای نوپا و هنر با هم ایجاد شده است.

 وی در ادامه بیان کرد: پس از مطرح شدن ایده‌ها در نهایت ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ کار خود را به عنوان نخستین تلویزیون مهارتی- آموزشی اینترنتی استان قزوین با هدف ایجاد بستر آموزشی در فضای آنلاین آغاز کردیم؛ در این میان شیوع کرونا هم مزید بر علت شد چون جامعه به سمتی رفت که احساس کردیم در زندگی نیاز داریم به سمت آموزش‌های مجازی، کسب و کارهای مجازی و سایر ارتباطات مجازی برویم.

پیله‌چی خاطرنشان کرد: تلویزیون‌های اینترنتی که به آن VOD گفته می‌شود مدل‌های مختلفی دارند؛ VOD ها در ایران معمولاً رویکرد سرگرمی محور دارند و ویدیوهای انحصاری تولید شده خود را در قالب فیلم، سریال و مستند پخش می‌کنند، تفاوت راکت با سایر تلویزیون‌های اینترنتی همین است که در راکت ما تلاش می‌کنیم تولیدات آموزشی و مهارتی داشته باشیم. در واقع وقتی وارد وبسایت راکت می‌شوید قرار است آموزش‌های با کیفیت ببینید، تعدادی فیلم کوتاه تولیدی که به شما یک مهارت آموزشی را یاد می‌دهد.

وی تشریح کرد: فعالیت استودیو راکت در ابتدا با دپارتمان انیمیشن، گرافیک و ساخت محتواهای علمی فرهنگی شروع شد که از همان ابتدای کار ما تلاش داشتیم این استودیو بسترهای تلویزیون اینترنتی را داشته باشد، برای رسیدن به این بسترها نیاز بود که تیمی شکل بگیرد، بنابراین گروهی از مهندسان شکل گرفت و تولید محتوای انیمیشن را آغاز کردیم، در آغاز کار حامی جشنواره‌های ایده برتر و کارآفرینی شدیم و به عنوان رسانه فناوری در کنارشان بودیم.

مدیر و مؤسس استودیو راکت گفت: در حال حاضر استودیو راکت اولین تلویزیون اینترنتی استان قزوین است و حدود ۲۰ روز است که ما بستر سایت را به شکل VOD یا همان تلویزیون اینترنتی درآوردیم و به مناسبت روز سینما ۴ فیلم کوتاه برگزیده جشنواره فیلم کوتاه استان را با همکاری انجمن سینمای جوان به مدت ۱۰ روز اکران کردیم.

وی افزود: این هفته هم اولین بلیط فروشی را برای اکران فیلم «چریکه بهرام» اثر فرشید قلی‌پور فیلمساز قزوینی را خواهیم داشت و در هفته‌های آتی هم فیلم‌هایی مثل «قصر» که خروجی جشنواره‌های تهران است به صورت بلیط فروشی اکران خواهیم کرد.

پیله‌چی تصریح کرد: تلویزیون اینترنتی راکت ویژه اکران فیلم‌های کوتاه، مستند و هنر و تجربه است و افرادی جامعه هدف ما هستند که می‌خواهند از تماشای فیلم اطلاعاتی را کسب کنند و موضوع سرگرمی خیلی برای آن‌ها پررنگ نیست.

تلویزیون اینترنتی بدون نیاز به اینترنت

وی خاطرنشان کرد: چشم انداز راکت رسیدن به سطح رقابتی کشوری در حوزه محتوای آموزشی و دنیای رسانه‌های نوین است تا در نهایت بستر جدیدی را به نام «راکت باکس» ایجاد کنیم، راکت باکس جعبه‌های تلویزیونی سخت افزاری است که وقتی به تلویزیون وصل می‌کنید دیگر نیازی به اینترنت نیست و تمام محتوا را در آن باکس بدون نیاز به اینترنت می‌توان دید؛ در حال حاضر استودیو راکت یک واحد فناور مستقر در پارک و علم و فناوری است که فناوری آن در حوزه فناوری‌های نرم قرار می‌گیرد و جزو صنایع خلاق محسوب می‌شود اما با راه‌اندازی «راکت باکس» قرار است به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان مطرح شویم.

این کارشناس ارشد تجارت الکترونیک ضمن اشاره به اینکه نرم‌افزارهایی مانند شاد اشکالات زیادی دارند و خانواده‌ها برای استفاده از آن دچار مشکل شده‌اند، تصریح کرد: استودیو راکت تلاش دارد تا سال آینده بستری را فراهم کند که دانش آموزان، دانشجویان و افرادی که می‌خواهند در همه حوزه‌ها از جمله هنری، فنی، مهندسی و تجربی مهارتی را آموزش ببینند از استودیو راکت استفاده کنند؛ آن‌ها می‌توانند یا اشتراک راکت را بخرند و دسترسی به محتوا داشته باشند و یا به‌صورت جداگانه در تب مدرسه آنلاین اطلاعات دوره‌ها را دریافت و خریداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت راکت با دوره‌های آنلاین این است که در دوره‌های آنلاین باید حتماً اینترنت‌تان با کیفیت باشد و اگر قطع شود کلاس را از دست خواهید داد ولی دوره‌های مدرسه آنلاین ما ضبط شده است.

مدیر و مؤسس استودیو راکت درخصوص تعداد نفرات شاغل در این مجموعه بیان کرد: ۴ نفر داخل استودیو و ۷ نفر به صورت دورکاری در حوزه‌های مختلفی ازجمله تصویر و تدوین، مدیرت سایت، شبکه‌های اجتماعی، تولید انیمیشن و تولید محتواهای فناوری با ما همکاری دارند.

وی افزود: استودیو راکت در عمر کوتاه خود برای مجموعه صداوسیما هم تولید داشته؛ در صفحات مجازی‌مان هم سعی می‌کنیم درباره فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا به‌صورت رایگان محتوا تولید کنیم که افراد بتوانند بیشتر با این مهارت‌ها آشنا شوند.

پیله‌چی درخصوص برنامه‌های آتی استودیو راکت گفت: برنامه ما این است که اولین SVOD را در قزوین راه‌اندازی کنیم، به این صورت که تمامی ناوگان‌های حمل‌ونقل از خطوط هوایی تا حمل‌ونقل عمومی اگر بخواهند تلویزیونی داشته باشند، می‌توانند از پلت فرم تلویزیون‌های اینترنتی استفاده کنند و هدف ما هم این است که راکت به ناوگان حمل‌ونقل سرویس بدهد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظرات

آخرین اخبار