کدخبر: 3920

اخبار سیاه چگونه سرنوشت جامعه ایرانی را تغییر می دهد.

در گوشه و کنار رسانه‌های اجتماعی هر هفته نکات جالبی وجود دارد که بازخوانی آنها خالی از لطف نیست....

رشوه  انگلیسی

یکی از کاربران با بازنشر مطلبی از گاردین نشان می‌دهد که چگونه در جریان خرید تانک های چیفتن شاپور ریپورتر و محمدرضا پهلویرشوه‌خواری می‌کردند. شاپور صحنه‌گردان اصلی کودتای 28 مرداد بود و پدرش اردشیر ریپورتر نیز فردی است که رضا پالانی را از اصطبل سفارت هلند بیرون کشید و او را به عنوان فردی سرسپرده به ژنرال آیرونساید معرفی کرد.

 

تشیع انگلیسی

در گرماگرم بازی‌های جام ملت‌های آسیا کاربری با انتشار عکسی از بازیکنان تیم ملی عراق نکته قابل تاملی را بیان نمود:

 

مدعیان آزادی بیان

فرصت‌طلبانه هر جامه‌ای را بر تن می‌پوشند. حکایت عدم ثبات شخصیتی رئیس اصلاحات باز هم سوژه شد.  پیشتر صادق زیبا کلام در مصاحبه‌ای با نشریه پنجره گفته بود: "یک نفر از اصلاح‎طلبان امروزی، تکرار و تاکید می‎کنم که یک نفر از اصلاح‎طلبان امروز، در دهه 60 پشیزی برای آزادی بیان، آزادی اندیشه، حاکمیت قانون، انتخابات آزاد ارزش قائل نبود."[1]

 

مناظره جنجالی

علی رضا زاکانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی خود با برنامه رودردو مصطفی تاجزاده را به مناظره درباره ابعاد فتنه 78 دعوت کرده بود. با اعلام آمادگی تاجزاده این مناظره روز سه شنبه برگزار شد. عبدالله گنجی مدیر مسئول رونامه جوان برش کوتاهی از این مناظره را اینچنین توصیف می کند:                       

 

گسل قومیتی

خبرگزاری ایسنا، رسانه حامی دولت و بنگاهی خبری که مدتی است با انتشار گزارش‌هایی با مطلع یک منبع آگاه خود را علنا تریبون غیر رسمی یکی از وزارتخانه‌های دولت دوازدهم کرده حالا با انتشار اخباری هدف‌دار، هنرمندانه مساله‌ای زیست محیطی را به چالش‌هایقومیتی گره زده است. آیا ایسنا از رانت و مصونیت ویژه‌ای برخوردار است؟

 

سیاه نمایی به روایت آمار

روایت بحران یکی از تکنیک های اصلی زنجیره ای ها برای ناامید ساختن مردم و سیاه جلوه دادن اوضاع کشور است. ردپای این تکینک وطن فروشانه را می توان در میزان اقبال به صفحه حوادث پیدا کرد. از این رو با هدف روشنگری، محسن مهدیان یکی از فعالان عرصه رسانه تلویحا چرایی لزوم انتشار خبر خوب را تشریح کرد:

 

تمدن خونین

بی‌شک توحش عنصر جدایی ناپذیر تمدن غرب است. نمایش ظلم و قساوت استعمار ژانر همیشگی توییتری‌ها بوده و هست:

نفوذ در دانشگاه

همزمان با تبدیل شدن نهضت به یک انقلاب تمام عیار ساواک تلاش خود را برای نفوذ در دانشگاه‌ها بیشتر نمود. انقلاب اسلامی در آستانه 40 سالگی است و بک پرسش همچنان باقیست. منابع دیروز ساواک، امروز در کجای این کشور به چه اموری مشغول هستند؟

 

آدم کش‌های اجاره‌ای

توحش افسارگسیخته منافقین سوژه فعالان توییتری شد. هشتگ #آدم_کش _های _اجاره‌ای جنایت‌های آنان را نشان می‌دهد. صدام، اسرائیل، ایالات متحده و این روزها ارتجاع سعودی همگی قاتلان منافق را برای کشتارهای خرد و وسیع به خدمت می‌گیرند.

علاوه بر آن کاربری توییتری از آموزش‌های ویژه منافقین به داعش گفت. پیشتر این خبر در دوران اوج درگیری‌های داخلی سوریه نیز شنیده می‌شد.

جایزه صلح نوبل

جایزه‌ای که یکبار نصیب آنگ سان سوچی عامل کشتار مسلمانان میانمار نیز شده است. در روزهای پسابرجامی عده‌ای از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب از اهدای قریب الوقوع این جایزه به محمد جواد ظریف می‌گفتند. حالا گفته شده بازوی کانادایی منافقین نامزد دریافت این جایزه شده است:

لطائف هفته

عراقچی، ظریف،کارلوس کی روش و کنسولگری عربستان کنایه‌های توییتری این هفته بود:

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار