مدیرعامل بنیاد خاتم الاوصیا گفت: قرار بود الگوی حاکمیتی کشور براساس الگوی حکومتی امام و رهبری باشد اما امروز در این حوزه مشکلات زیادی داریم و نیروهای انقلابی نباید در این فضا دچار انفعال شوند.

ashab haq (8)

 

 سید احمد عبودتیان ظهر امروز(جمعه) در همایش اصحاب حق در دانشگاه پیام نور قزوین اظهار کرد: تصور ما از فعالیت‌های نیروهای انقلابی این است که نیروهای انقلابی در خلاء مدیریتی مسئولان کار فوق برنامه برای انقلاب انجام می‌دهند در صورتی که این بزرگترین خطای تاکتیکی نیروهای انقلاب است.

وی افزود: ما نباید فوق برنامه و حاشیه برنامه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی جامعه انقلابی باشیم، بلکه ما باید در متن فعالیت‌های انقلابی حضور داشته باشیم. 

این مقام مسئول بیان کرد: هرکس این رویه را که فقط نیروهای انقلابی باید کنار بنشینند و نقد کنند را رواج داد به خوبی می‌دانسته است که چگونه می‌توان نیرو و ظرفیت نیروهای انقلابی را منفعل کرد.

 

IMG_8278

وی ادامه داد: قرار بود الگوی حاکمیتی کشور براساس الگوی حکومتی امام و رهبری باشد اما امروز در این حوزه مشکلات زیادی داریم و نیروهای انقلابی نباید در این فضا دچار انفعال شوند. 

مدیرعامل بنیاد خاتم الاوصیا اذعان کرد: این تصور که فعالیت‌های جناح مومن انقلابی یک کار فوق برنامه است، اولین خطای استراتژیک ماست زیرا هم ما را متوقع بار می‌آورد که به یک فتح محدود قانع شویم و هم نیروهایی متوقعی که در جایگاه‌های حکومتی قرار دارند هیچ ارتباطی با نیروهای انقلابی برقرار نمی‌کنند. 

وی ابراز کرد: طی چهار سال گذشته رهبری به حضور پرقدرت نیروهای انقلابی و جناح مومن انقلابی در عرصه‌های مختلف کشور تاکید می‌کنند و معتقد هستند جریان پیش برنده انقلاب همین جوانان است. 

عبودتیان عنوان کرد: نگاه ما نباید به فعالیت‌های حوزه انقلاب، انجام یک کار فوق برنامه باشد بلکه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی یک رسالت و وظیفه دینی و انقلابی است. 

وی ادامه داد: اگر ما نتوانیم عناصر و سازو کارهای موجود در جامعه را انقلابی کنیم فعالیت‌های در مسیر آرمان‌های انقلاب به خوبی پیش نمی‌رود. 

این مقام مسئول گفت: اگر باور کنیم که فعالیت ما یک برنامه فوق برنامه است از رسالت‌های خود کوتاه خواهیم آمد و نهادهای دولتی ما را باور نخواهد کرد و منفعل می‌شویم. 

وی تصریح کرد: 70 درصد از جوانان دانشگاهی و نخبه جمهوری اسلامی پاکستان در سال ۸۷ علاقه‌مند به مهاجرت به ایران بودند اما متاسفانه بنا به ملاحظات سیاسی و عدم فهم جهان اندیشی و عدم صدور انقلاب کار به جایی رسیده که ما با یک جمهوری همسایه خود نمی‌توانیم ارتباط سازنده داشته باشیم و از ظرفیت شیعه این کشور استفاده کنیم یعنی سازو کارهای لازم برای انقلابیگری در برخی نهادهای ما وجود ندارد. 

IMG_8289

عبودتیان افزود: اما در ایام اربعین شاهدیم که جوانان خودجوش انقلابی در مسیر پیاده روی با خدمت آتش به اختیار به خود به زوار پاکستانی، آرمان‌های انقلاب را صادر می‌کنند. 

مدیر بنیاد خاتم الاوصیا گفت: امروز در عرصه فرهنگی کدام سازمان فرهنگی موظف درحال صدور مبانی انقلاب اسلامی به کشورهای مختلف است؟ امروز به جز جبهه مومن انقلابی که امید رهبری است، چه کسی درحال انجام کار تاثیرگذار فرهنگی است؟ 

وی ادامه داد: جبهه مومن انقلابی باید تلقی خود را از برنامه فوق برنامه به فعالیت در متن انقلاب تغییر دهد تا اجازه ندهیم عرصه‌های اصلی انقلاب را از ما بگیرند، زیرا در این فضا وحدت و هم افزایی ما افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز امید رهبری برای پیشبرد آرمان‌های انقلاب به جوانان مومن انقلابی است، تاکید کرد: امروز کسی کارش تاثیرگذار است که به منبع اصلی حقیقی متصل تر باشد. 

وی اضافه کرد: امروز شاهدیم که شهدای مدافع حرم ما با اینکه به نیت دفاع از حرم به سوریه رفته اند اما در حوزه فرهنگی و محجبه کردن بسیاری از بانوان بسیار تاثیرگذارتر از ما عمل کردند و تاثیرگذاری آنها اصلا قابل مقایسه با نهادهای فرهنگی که سالانه میلیاردتومان هزینه می‌کنند، نیست. 

عبودتیان تصریح کرد: علت اصلی این تاثیرگذاری هم وجود امکانات و تجهیزات برای کار فرهنگی نیست، بلکه اتصال شهدا به حضرت حق و اخلاص کار آنهاست. 

وی تاکید کرد: بقای ذات مختص اوست، یعنی هرچقدر به خدا متصل تر باشیم پیروزی و تاثیرگذاری ما بیشتر خواهد بود امروز اصلی ترین مسئله برای موفقیت جبهه انقلاب، اخلاص و کار برای خدا و دوری از گزارش کار است. 

مدیربنیاد خاتم الاوصیا گفت: تنها کاری ماندگار می‌ماند که از منبع حقیقی خدای متعال نشأت گرفته باشد، شهادت شهید حججی نمونه ای از این موضوع است. 

وی اذعان کرد: حضور حاضر شهید در دنیا تجلی می‌کند و با اخلاص خود به حدی تاثیرگذار می‌شود که ما با انواع کار فرهنگی شاید بدین میزان از انجام کار فرهنگی عاجز باشیم. 


انتهای پیام/منبع: صبح قزوین

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار