فعالیت‌های مشکوک خبرگزاری رکنا در شایعه‌پراکنی و بحران‌نمایی از کشور مورد توجه یک کاربر توئیتری قرار گرفته است.....

در گوشه و کنار رسانه‌های اجتماعی هر هفته نکات جالبی وجود دارد که بازخوانی آنها خالی از لطف نیست....

زاهدان در آتش تدبیر و امید

وعده‌های توخالی رئیس جمهور این بار به قیمت جان چند دختر دبستانی تمام شد.27 آذر 97 دانش آموزان مدرسه غیر دولتی اسوه حسنه قربانی چراغ نفتی کلاس درس شدند. این درحالی است که اهالی پاستور از یکسو پایان سال 96 را موسم انقراض نسل بخاری نفتی‌ها از مدارس می‌خواندند و از سویی دیگر قریب دوسال از افتتاح پر سر و صدای طرح گازرسانی به زاهدان توسط روحانی می‌گذرد. وجود 83 هزار کلاس درسی که گرمای‌شان را از بخاری‌های نفتی می‌گیرند خود گواهی است بر شعارزدگی دولتی که با حمایت جریان اصلاحات و با تَکرار سید محمد خاتمی روی کار آمد. متاسفانه حالا این تَکرارها بلای جان زاهدان شده است.

 

چالش بصیرت

انتقاد از منصوبین مقام معظم رهبری در نهادهای مختلف بیانگر آن است که جریان انقلابی تا حدودی به این بصیرت رسیده است که میان مشی ایشان و رویکرد شخصی افرادی که در مسئولیت های گوناگون نصب شده باید تمایز نهاد.

از دیجی کالا چه خبر؟

هفته گذشته بود که در شماره سوم خارج از دید[1]، کارشکنی اقتصادی دیجی کالا  از نظرگاه یک کاربر توییتری روایت شد. به نظر می رسد گام های اداره کنندگان این غول تجاری در مسیری است که حالا حالاها ذره بین خارج از دید از روی آن برداشته نشود.

مزیت توییتر

سنخ متفاوت توییتر همواره مورد توجه فعالان این شبکه اجتماعی قرار گرفته است. در حالی که تلگرام و اینستاگرام یا از سیاست‌زدگی رنج می برند و یا در غفلت سیاست‌زدایی اسیر شده‌اند، گردش نسبتا آزاد خبری در توییتر، جایگاه خاصی را به این رسانه بخشیده است. برای نمونه سکوت نسبی تلگرام و اینستاگرام در قبال فاجعه آفرینی نماینده سراوان با لحن کنایی یکی از کاربران توییتری همراه شد.

عصاره ملت

علی رضا زاکانی نماینده سابق مجلس که بارها به خاطر پیگیری مطالبات مردمی مورد غصب دو دولت احمدی‌نژاد و روحانی قرار گرفته، این روزها با توییت‌هایش نشان داده نسبت به عملکرد مجلس ضعیفی که نمایندگان آن عمدتا محصول تَکرار رئیس اصلاحات است ساکت نیست.

شهروند زیرک

شیوع یک رفتار زشت و زننده که هیچ نسبتی با فرهنگ ایرانی اسلامی مردم ندارد اعتراضات زیادی را به همراه داشته است. حالا یک کاربر توییتری برای آنکه پاسخ مناسبی را به سگ‌بازان آپارتمان‌نشین دهد، شیوه طنازانه‌ای را انتخاب نموده است.

شکست عربستان

اخبار مذاکرات استکهلم دلالت‌های مهمی برای تحلیلگران سیاسی داشت. سعد الله زارعی یکی از کارشناسان برجسته سیاست بین‌الملل توییت‌های روشنگرانه‌ای را درباره تحولات یمن ارسال کرد:

گل به خودی دولت و مجلس

این روزها اعتماد عمومی یکی از اصلی‌ترین قربانیان برخی از اقداماتی است که دولت و مجلس عامدانه بر امتداد آن اصرار می‌ورزند. نقد بصری دو کاریکاتوریست اعتراضی است بر حاشیه آفرینی مجلس و دولتی که وام‌دار حمایت‌های جریان اصلاحات است:

 

مسیح در آفریقا

اگر تحت تاثیر بوقچی‌های استکبار، دلبسته شوآف‌های غربی شده‌اید، خوب است به زوایه دید این فعال توییتری نگاهی بیندازید.  فعالیت‌های ج.ا.ا  بشر دوستانه، سازنده و بی ادعا...

بنگاه شایعه پراکنی

روایت بحران، سیاه نمایی و ناامید‌سازی مردم از اوضاع کشور همواره سیاست رسانه‌های معاند بوده است. اما در کمال تعجب پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا اولین رسانه‌ای بود که هفته گذشته شایعة خودکشی یک نوجوان به علت گرسنگی را منتشر کرد. انتشار این شایعات آن هم در شرایطی که کشور در جنگ تمام عیار اقتصادی از سوی آمریکا مورد هجمه قرار گرفته اگر بازی در زمین دشمن نباشد پس چیست؟ گفتنی‌ است یک کاربر توییتری شایعه پراکنی رکنا را مسبوق به سابقه می‌داند:

چشم به راه

فراز و نشیب‌های  اقتصادی و سیاسی نباید ما را از صاحبان اصلی انقلاب غافل سازد. در  میان حواشی هفتگی خبرنگار خبرگزاری فارس به درستی آرمان‌های نهفته در یک عکس را یادآوری می‌کند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار