طی شش ماهه نخست سال جاری محقق شد؛

کدخبر: 3763

طی شش ماهه نخست سال جاری بالغ بر 13 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین پرداخت شده است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین  در دیدار با نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از همکاری و همراهی نمایندگان استان با کمیته امداد امام (ره) بیان کرد: یکی از رویکردهای جدی در کمیته امداد امام خمینی (ره) اشتغال زایی برای مددجویان است.

وی ادامه داد: وقتی خانواده‌ای برای تأمین معیشت خود نیازمند دیگران نباشد بستر ارتقا و زندگی عزتمندانه برای آن خانواده فراهم است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: برای این منظور اشتغال زایی مددجویان از طریق کاریابی و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین ارائه تسهیلات اشتغال زایی در کنار ارائه بسته تشویقی به کارفرمایان برای جذب مددجویان در واحدهای تولیدی دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: در پایان شش ماهه نخست سال جاری 525 فقره وام خودکفایی با مبلغی بالغ بر 13 میلیارد تومان پرداخت شده است همچنین در همین مدت هزار و 411 نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره مند شده‌اند و 123 نفر از طریق کاریابی‌ها در مراکز تولیدی و خدماتی مشغل بکار شده‌اند.

مؤمنی اضافه کرد: در این مدت هزار و 86 فقره وام کارگشایی به مبلغ سه میلیارد تومان پرداخت شده که این پرداخت‌ها اغلب از طریق صندوق قرض الحنسه امداد ولایت بوده است.

وی با اشاره به اعتماد مردم به این نهاد علیرغم مشکلات اقتصادی اظهارکرد: مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد ولی علیرغم این تنگناها طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از 29 میلیارد و 600 میلیون تومان کمک مردمی در سرفصل‌ها و طرح‌های مختلف داشته ایم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 72 درصدی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: یکی از نگرانی‌ها در میان مددجویان وجود سوء تغذیه در سن رشد کودکان است که برای این منظور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان تعداد هزار کودک زیر شش سال دچار سوء تغذیه شناسایی و سبد غذایی متناسب برای پیشگیری از سوء تغذیه این دسته از کودکان تهیه و توزیع شده است.

وی اعلام کرد: در پایان شش ماهه نخست سال جاری 14 هزار و 83 حامی طرح اکرام ایتام و پنج هزار و 888 حامی طرح محسنین، حمایت از هزار و 645 یتیم و دو هزار و 976 فرزند تحت حمایت طرح محسنین را بر عهده داشتند.

در ادامه نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمت به محرومان سعادت است و باید برای این توفیق خداوند سبحان را شاکر باشید.

بهمن طاهرخانی ادامه داد: نمایندگان استان و مجلس شورای اسلامی برای همراهی با کمیته امداد امام (ره) آمادگی دارد تا در سایه این همکاری و هم افزایی شاهد ارتقای سطح زندگی مددجویان باشیم.

وی یادآورشد: ایجاد فرصتهای شغلی برای نیازمندان بسیار اقدام ارزشمندی است که باید با جدیت دنبال شود تا مددجو با تکیه بر توانایی خویش و توأم با عزتمندی زندگی خود را اداره کند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار