در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرهای قزوین چه گذشت؟

کدخبر: 3750

تلاش برای حل مشکلات مردم شهرها و همچنین روز دانشجو، مهم‌ترین موضوعاتی بود که در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرهای قزوین توسط ائمه جمعه مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ ائمه جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرهای قزوین به طرح مشکلات مردم، روز دانشجو و رسالت دانشجویان و همچنین بدعهدی‌های امریکا پرداختند.

کشتار مردم توسط گروه‌های تروریستی حرکتی پست و زبون است

حجت‌الاسلام رشوندی امام جمعه شهر محمودآباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه محمودآباد با اشاره به حادثه تروریستی در چابهار، این حرکت را یک حرکت پست دانسته و تأکید کرد: به شهادت رساندن بیگناهان نمایش خواری و ذلت آنها و اربابان آنها است.

مسؤولین باید کیفیت آب تصفیه‌خانه الوند را به استانداردهای لازم برسانند

اما پرداختن به مشکلات آب شهر الوند امروز موضوع اصلی سخنان خطیب جمعه این شهر بود. حجت‌الاسلام مهدوی در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به وضعیت بد آب در الوند گفت:  آب تصفیه خانه شرکت شهر صنعتی البرز حق مردم الوند است.

وی افزود: مسئولین امر باید کیفیت آب تصفیه خانه را ارتقاء دهند و وظیفه مدیران شهرستانی و استانی است که کیفیت آب تصفیه خانه شرکت شهر صنعتی البرز را به استاندارد لازم برسانند.

خطیب نماز جمعه شهر الوند همچنین با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو اضافه کرد: متأسفانه برخی ها نمیخواهند موضع استکبار ستیزی دانشجویان را بیان کنند و در روز دانشجو تنها به برگزری یک جشن اکتفاء می‌‎کنند در صورتی که فلسفه روز دانشجو ایستادگی و شهادت دانشجویان در برابر ظالم و استکبارگران بوده است.

پس از 9 ماه از سال به میزان عملیاتی شدن شعار سال دقت کنیم

حجت‌الاسلام رضوانی امام جمعه بویین‌زهرا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بویین‌زهرا با اشاره به گذشت بیش از 9 ماه از سال «حمایت از تولید ملی» گفت: حال که در نهمین ماه سال قرار داریم فرصت مناسبی است تا میزان تحقق شعار سال را که  حمایت از کالای ایرانی نام گرفته و همچنین الزامات تحقق کامل آن را مورد بررسی قرار دهیم.

امام جمعه بویین‌زهرا همچنین با اشاره به تلاش غرب و امریکا برای پرونده سازی مجدد برای ایران در شورای امنیت ملی گفت: راهکار مقابله با سیاست مزورانه اروپا و خصمانه آمریکا نیز چیزی جز دیپلماسی انقلابی و برخورد متناسب و متقابل نیست.

بررسی وضعیت آلاینده‌های شهرستان آبیک برای پیگیری مطالبات به حق مردم

حجت‌الاسلام میرامینی امام جمعه آبیک نیز امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: عده ای از دوستان در حال برسی درست و دقیق پیرامون سطح آلایندگی هوای آبیک و منشا آن هستند و در عین حال گروهی پیگیر روند قانونی احقاق مطالبات شهر ما در  حوزه محیط زیست هستند تا مسیر پیگیری قانونی درخواست عموم مردم برای داشتن هوای پاک معین گردد.

امام جمعه آبیک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با حجاب گفت: اخیرا شنیده ایم در این فضای ملتهب کشور در باب ادامه ی ناقص برجام و پیوستن به cft یکی از نمایندگان خانم مجلس در باب تضعیف حجاب گفته است چادر باعث شد که دست و گردنم آسیب ببیند و مجبور به عمل جراحی شدم، باید به ایننماینده مجلس بگوییم اگر چادر را قبول ندارید و چادر باعث آسیب به شما شده است پس چرا از چادر استفاده میکنید و اگر به چادر اعتقاد دارید چرا منت آن را به خدا می گذارید.

امام جمعه آبیک تأکید کرد: احساس میشود علی رغم میل باطنی خود ظاهر چادر آن قدر برای شما نان داشته که با اینهمه آسیب جسمی و ساقط شدن تکلیف شرعی باز هم دست از آن برنمیدارید.

 

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار