رحمانی گفت:

کدخبر: 3738

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از کمبود جدی فضای آموزشی در شهر قزوین خبر داد و گفت: با ادامه روند فعلی قطعا در آینده مشکلات جدی گریبان شهر قزوین را خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان قزوین اظهار کرد: در مناطق حاشیه‌ای شهر قزوین شرایط فضاهای آموزشی وضعیت نامطلوبی ندارد اما در قزوین وضعیت به هیچ عنوان مناسب نیست.

وی افزود: امروز تنها در منطقه الموت شرقی ۵۰۰ دانش آموز حضور دارد اما ۱۷۷ فضای مازاد آموزشی وجود دارد.

رحمانی عنوان کرد: این تعداد فضای خالی در حالی است که امروز در داخل شهر قزوین با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم و در برخی محله‌ها و خیابان‌ها با کمبود جدی‌تری روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: در حالی که در محله ولایت دو هزار دانش آموز در حال تحصیل زندگی میکنند اما یک متر فضای آموزشی نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: این وضعیت در محله ملاصدرا نیز اوضاع بهتری ندارد تا جایی که در این محله با ده هزار دانش آموز با کمبود فضا روبرو هستیم و متاسفانه امکان تغییر کاربری‌‌ها فضای آموزشی نیز نداریم.

وی عنوان کرد: در حالی که ساختمان‌های بزرگ، مناسب و خوب در این استان داریم، اما مشکل فضای تحصیلی برای دانش آموزان به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است.

رحمانی تاکید کرد: مهاجرت از روستا به شهر مخصوصا از مناطقی مانند الموت به قزوین نیز بر مشکلات اضافه کرده و شاهد افزایش فضای مورد نیاز دانش آموزان در شهر قزوین هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند استان قزوین در آینده نزدیک با مشکلات عدیده‌‌ای مواجه می‌‌شود.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار