دعوای عبدالرزاقی و حضرتهای مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری با انتشار نامه استاندار خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و معاون رئیس جمهور وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر، چندی پیش بود که عبدالرزاقی عضو شورای شهر قزوین در نطق خود در صحن شورا با انتقاد از مدیرکل میراث فرهنگی قزوین عملکرد وی را در حوزه میراث فرهنگی قزوین ضعیف برشمرد و به موضوع ساخت و ساز غیرمجاز میراث فرهنگی در دولتخانه صفوی اشاره کرد.

این موضوع بدینجا ختم نشد و با درخواست شهرداری قزوین، از سوی استانداری با ارسال نامه ای به میراث فرهنگی نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز در دولتخانه صفوی هشدار داده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص این موضوع می‌گوید: اداره کل امور فنی استانداری قزوین با توجه به گزارشات دریافتی و همچنین درخواست شهرداری نامه ای را به میراث فرهنگی ارسال و در خصوص هرگونه ساخت و ساز بدون دریافت مجوزهای قانونی به این دستگاه هشدار داده بود.

فرخزاد می‌افزاید: بنا به اظهارات مدیران شهرداری پلیس ساختمان چندین مرحله به میراث فرهنگی استان بابت ساخت و ساز در محوطه دولتخانه صفوی اخطار داده اما توجهی به آنها نشده و بدنبال آن، موضوع در کمیسیون ماده 100 مطرح شده است.

وی با بیان اینکه قرار نبود در دولتخانه صفوی بازارچه صنایع دستی ایجاد شود، ادامه می‌دهد: محوطه ای که بازارچه صنایع دستی توسط میراث فرهنگی در آن ایجاد شده است قبلا زمین چمن فوتبال بوده و از اداره سابق تربیت بدنی برای احیای دولتخانه به میراث فرهنگی واگذار شده بود.

حال باید منتظر عاقبت این ماجرا ماند که به نظر می‌رسد بیشتر از دعواهای شخصی نشات گرفته است و به دلسوزی درخصوص مشکلات شهری رسیده است! یعنی بتازگی اعضای شورا متوجه تخلفات و ضعف مدیریت میراث فرهنگی شده اند یا پشت پرده جریان دیگری حاکم است؟!

 

منبع: صبح قزوین

 

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار