نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی خبر داد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر طراح این طرح در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ثامن پرس،اظهار داشت: حوزه پیام رسان ها امروز یکی از اجزای جدائی ناپذیر زندگی مردم شده است و در دنیا هم موضوع پیام رسان ها به عنوان یکی از بستر های خدمات دولت الکترونیک مطرح است.

وی با اشاره به اینکه پیام رسان های اجتماعی تنوع خدماتی زیادی دارند، افزود: امروز نتوانستیم آن حمایت های لازم را جهت ارائه خدمات بهتر برای پیام رسان های اجتماعی فراهم کنیم، لذا دراین طرح ضوابطی پیش بینی کرده ایم که بر اساس آن ها بتوانیم حمایتی از پیام رسان های داخلی داشته باشیم چراکه با یک قیمت مناسب تری پیام رسان های داخلی خدمات دهی انجام می دهند و هم امنیت خوبی دارا هستند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سویی مشکلاتی که در فضای پیام رسان های غیر امن برای افراد وجود دارد، باعث شد تا اقدام به تدوین این طرح کنیم، لذا باید گفت طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی طرح جامعی است و در آن به همه ابعاد توجه شده است.

پژمانفر با بیان اینکه در فضای مجازی نظرات متفاوتی وجود دارد، تاکید کرد: سعی کرده ایم علیرغم نظرات متفاوت با سعه صدر از تمامی دستگاه های دولتی و خصوصی دعوت به عمل آوریم تا در مجلس نقطه نظرات خود را مطرح کنند، لذا با یک حرکت سنجیده و پخته این مسیر را دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به جزئیاتی از طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی، تصریح کرد: طرح بعد از تدوین شدن در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد و هم اکنون در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، در کمیسیون همزمان بحث هایی را در کارگروه های مختلف انجام دادیم و بنده هم به عنوان رئیس کارگروه فضای مجازی این موضوع را بررسی کردم، لذا در هفته های آتی امیدواریم با بررسی و تصویب این طرح در کمیسیون آن را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به صحبت هایی که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با سایر نمایندگان محترم داشتیم، تعداد زیادی از نمایندگان موافقت خود را  با این طرح اعلام کردند که باید گفت حرکتی فراگیر بین تمامی دستگاه ها اعم از وزارت ارتباطات، مرکز ملی فضای مجازی، بخش های دولتی و خصوص و نیروهای متفاوتی که در این حوزه مسئولیت دارند در این طرح برای آن ها مسئولیت مشخص شده است.

متن طرح ساماندهی پیام‌های اجتماعی به‌شرح زیر است:

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار