امام جمعه موقت تهران:

کدخبر: 3671

امام جمعه موقت تهران گفت: دفاع مقدس زمینه ظهور اندیشه دینی در مدیریت کشور را فراهم کرده و تثبیت کرد.

حجت الاسلام سیدعلی اکبر ابوترابی در آخرین روز از کنگره ملی ۳هزار شهید استان که در نمایشگاه بین‌المللی قزوین برگزار شد، اظهار کرد:در آغاز انقلاب اسلامی با ۲حرکت متفاوت و متضاد روبرو شدیم.

وی افزود: حرکت اول با مدیریت سلطه و مزدوران او در منطقه و  دلارهای نفتی شکل گرفت و آن آغاز یک جنگ گسترده در طول بیش از یکهزار و۲۰۰ کیلومتر از ایران اسلامی بود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: کاری که تمام صاحب‌نظران سیاسی و نظامی در فروپاشی نظام اسلامی تردیدی نداشتند.

ابوترابی ادامه داد:حرکت دوم با مدیریت و رهبری فرمانده معظم کل نیروهای مسلح حضرت امام خمینی(ره) و با حضور ملت بزرگ ایران و پیشگامی ایثارگران، ارتش و سپاه و بسیج شکل گرفت.

وی عنوان کرد:این حرکت دوم تبیین کننده کارنامه و شناسنامه جمهوری اسلامی است.

 امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دفاع مقدس کار بزرگ آموزه های وحیانی، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: این نظام از یک نظام دانایی مبتنی بر آوزه های وحیانی برخوردار بوده و مبتنی بر ارزش های والای اسلام است.

ابوترابی گفت:این انقلاب مبتنی بر نظریه حکومت، مبتنی بر قرآن و با حضور آحاد مسلمانان و محوریت امام راحل است.

وی بیان کرد:این نظریه در دفاع مقدس اقتدار خود را برای وحدت امت اسلام و برای پیروزی بر نظام سلطه تثبیت کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود:دفاع مقدس آزمون ملت بزرگ ایران، آزمون نظریه ولایت فقیه و مکتب اسلامی برای پیشبرد آرمانهای پیامبر اعظم اسلام بود و به شایستگی از پس آن برآمد.

ابوترابی اظهار کرد:دفاع مقدس زمینه ظهور اندیشه دینی در مدیریت کشور را فراهم کرده و تثبیت کرد.

وی اضافه کرد:دفاع مقدس کارایی دلارهای نفتی را از ارزش ساقط کرد زیرا دفاع مقدس ترجمه نظریه دین مدار و ارزش های متعالی اسلام بود و مکتب اسلام در دوران دفاع مقدس با  همه ظرفیت حضور پیدا کرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد:فرماندهانی که جنگ را هدایت کردند به ارزش های نظام از عمق جان ایمان داشتند و برای ارزش های اسلام می جنگیدند.

سربازانی که در این عرصه حضور داشتند و رزمندگانی که با تمام توان در برابر تمام ابوترابی یادآور شد:قدرتهای شیطانی ایستاده بودند قبل از هر چیز مبانی فکری و اعتقادی خود را به نمایش گذاشته بودند.

ارسال نظرات

آخرین اخبار