رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: اگر نهضت سواد فضای مجازی باعث ارتقای سطح سواد همه‌ی افراد به‌ویژه مدیران شود و تأثیرگذاری و کسب اطلاعات از منابع درست و غیروابسته صورت بگیرد ما می‌توانیم شاهد این باشیم که تصمیمات مدیران اجرایی درست و به جا بوده و حوزه‌های نفوذ بسته‌تر خواهد شد.

امد کبودوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در رابطه با نقش افراد غیرمسئول در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های استان قزوین گفت: همه‌ی کسانی که در حوزه‌ی مدیریت تحصیل یا در این حوزه فعالیت کرده‌اند، می‌دانند که سختی کار مدیریت به تصمیم‌گیری است و تصمیم‌گیری منوط به داشتن اطلاعات و اطلاعات هم با تجربه‌ی مستقیم یا دریافت از صاحبان اطلاع حاصل می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین افزود: طبیعتاً هر کسی که در جایگاه مدیریتی قرار می‌گیرد سعی می‌کند اطلاعاتش را از کانال‌ها یا منابع مختلفی اخذ و متناسب با آن اطلاعات تصمیم‌گیری کند، حال اگر این اطلاعات ارائه شده به مدیر در قالب یک ساختار کانالیزه و مشخص صورت بگیرد باعث می‌شود تصمیمات کانالیزه‌ای گرفته شود.

وی افزود: کسانی که در این فضا ورود پیدا می‌کنند تا اطلاعاتی را به صاحبان تصمیم ارائه کنند باید بدانند که اگر اطلاعاتشان را کانالیزه و به صورت خاص ارائه کنند، تأثیر انکارناپذیری در تصمیمات آن مدیر خواهد داشت.

این فعال سیاسی ادامه داد: متأسفانه ما اکنون شاهد این هستیم که بسیاری از مدیران درون استان اطلاعات‌شان در قالب اطلاعات کانالیزه و ساختار یافته به دستشان می‌رسد و این نقش توسط بسیاری از افراد ایفا می‌شود، افرادی که ظاهراً مسئولیتی ندارند ولی به راحتی می‌توانند در نظر و تصمیم مدیر مربوطه اثرگذار باشند.

کبودوند در رابطه با آسیب‌های دخالت افراد غیرمسئول در حوزه‌های مدیریتی عنوان کرد: زمانی که این فضا توسط افراد مذکور کانالیزه می‌شود، مدیران به آن‌ها اعتماد می‌کنند و تصمیماتشان را می‌گیرند، حال اگر این اطلاعات، اطلاعاتی در راستای موضوعات مختلف، از جمله در راستای تصمیمات ویژه باشد قطعاً آسیب‌های خطرناکی را به دنبال دارد.

وی افزود: ما در لایه‌های مختلف جاسوسی، در کنار فعالیت‌های ایستگاه جاسوسی، مصادیق حمایتی و حامیان لایه‌های مختلف سرویس‌های اطلاعاتی را همواره داشته‌ایم، این لایه‌های حمایتی هیچ وقت یگان عملیاتی جاسوسی و نفوذ نبوده‌اند ولی در بزنگاه‌های خاص با ارائه‌ی مطالب یا موضع گیری‌هایی باعث شده‌اند که هزینه‌ی برخورد با این عوامل اطلاعاتی افزایش یابد و یکی از مهم‌ترین مصادیق تأثیرگذاری افراد خارج از سیستم مدیریتی همین است که با موضع‌گیری‌شان هزینه‌های برخورد با عوامل نفوذی را افزایش می‌دهند.

نهضت سواد فضای مجازی را جدی بگیریم

این فعال رسانه و کارشناس سواد فضای مجازی در رابطه با راه‌حل مقابله با این فضا در سطوح مدیریت استان گفت: مهم‌ترین ویژگی این موج، ارائه‌ی اطلاعات است، اگر ما بتوانیم اطلاعات درست، دقیق و شفاف از منابع مطمئن در اختیار مدیران قرار دهیم تا مدیران به جای اینکه به افراد وابسته شوند به مجموعه‌های قابل اعتماد وابستگی پیدا کنند، قطعاً نقش و اثر این افراد کمرنگ خواهد شد.

کبودوند در پایان عنوان کرد: مهم‌ترین راه حل این مسئله نهضت سواد فضای مجازی است، اگر نهضت سواد فضای مجازی باعث ارتقای سطح سواد همه‌ی افراد به‌ویژه مدیران شود و تأثیرگذاری و کسب اطلاعات از منابع درست و غیروابسته صورت بگیرد ما می‌توانیم شاهد این باشیم که تصمیمات مدیران اجرایی درست و به جا بوده و حوزه‌های نفوذ بسته‌تر خواهد شد.

پایان پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار