نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه ستاد مردمی اربعین گفت: هر طرحی برای ایجاد اختلاف بین ملت ایران و عراق به شکست می‌انجامد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه ستاد مردمی اربعین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: حرکت اربعین در راستای زیارات امام حسین (ع) قرار دارد که در آن خطاب به امام حسین (ع) عرض می‌کنیم دوستی ما با کسانی است که با شما دوستی دارند و دشمنی ما با کسانی است که با شما در ستیز هستند.

وی در ادامه حرکت اربعین را زمینه‌ساز تحقق آرمان‌های الهی و دینی انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد اما تا مادامی که شکوه و عظمت این سالها را در حرکت اربعین مشاهده نکرده بودیم، درک کلام امام (ره) دشوار بود.

امام جمعه قزوین در این خصوص افزود: حضور با عظمت و باشکوه آحاد مردم از شهرها و کشورهای مختلف در پیاده‌روی اربعین، در راستای تحقق آرمان‌های امام خمینی (ره) قرار دارد و ان‌شاءالله بزودی شاهد تحقق آرمان‌های والای ایشان خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به ماجراجویی‌های اخیر دشمنان در مشهد و بصره اشاره کرد و ابراز داشت: تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف بین مردم مسلمان، مؤمن، دوست و برادر ایران و عراق که اخوتشان دیرینه است به شکست انجامید و اقدام دشمن نشان می‌دهد ما در مسیر درستی گام برداشته‌ایم و باید به حرکت عظیم خود شتاب ببخشیم.

 

زیباترین جلوه‌های انسانی را در پیاده‌روی عظیم اربعین می‌توان مشاهده کرد

وی با بیان اینکه زیباترین جلوه‌های انسانی را در پیاده‌روی عظیم اربعین می‌توان مشاهده کرد، افزود: دوستی و برادری بین مردم ایران و مردم عراق را به خوبی می‌توان در ایام اربعین مشاهده کرد و سالهاست در این ایام زیباترین جلوه‌های انسانی را از سوی دو ملت مشاهده کرده و خواهیم کرد.

آیت‌الله عابدینی در این خصوص یادآور شد: این دو ملت مسلمان هیچگاه با یکدیگر سر ستیز نداشته‌اند و دفاع مقدس نیز جنگ بین مردم عراق و ایران نبود بلکه جنگ مردم عراق و ایران با بعثی‌ها بود.

امام جمعه قزوین در فراز دیگری از سخنان خود، شناسایی نقاط قوت و ضعف حرکت اربعین را ضروری دانست و تأکید کرد: اگرچه نقاط قوت حرکت عظیم اربعین از نقاط ضعف آن بیشتر است، اما شناسایی نقاط ضعف و تبدیل آن به نقطه قوت امری ضروری است.

وی خطاب به مسئولان و اعضای ستاد مردمی اربعین بیان کرد: باید در دو حوزه سلامت و امنیت تدابیر جدی اتخاذ شود چرا که این دو حوزه از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر استفاده حداکثری از فرصت رسانه‌ها برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر پیاده‌روی اربعین تأکید کرد و گفت: نباید از فرصت رسانه‌های ملی، استانی و فضای مجازی غافل شویم و باید تلاش کنیم هر سال از فرصت‌های رسانه‌ها بیشتر بهره ببریم.

آیت‌الله عابدینی بار دیگر از خدمات صدا و سیمای مرکز قزوین در پوشش به موقع و با کیفیت برنامه‌های اربعین در سال های گذشته تقدیر کرد و ابراز داشت: حقیقتاً شاهد بودیم کارکنان صدا و سیمای قزوین با اخلاص و توسل به اهل بیت (ع) در ایام اربعین با کمترین امکانات پای کار بودند و از همه آن عزیزان قدردانی می‌کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا عمق بخشی و معرفت افزایی در برنامه‌های ایام محرم و اربعین بیشتر مورد توجه قرار گیرد و کارهای اجرایی، ما را از توجه به این دو حوزه مهم که محور اصلی محسوب می‌شوند، غافل نکند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار