عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بنده قصوری را جانب پیمانکار پروژه پل امام رضا(ع) نمی‌بینم و قرارگاه خاتم نیز به غیر از انتفاع شهر چیز دیگری برایش مهم نبوده است.

احد چگینی عضور شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر، اظهار کرد: پل امام رضا(ع) بر اساس طرح تفصیلی است و 300 میلیارد تومان هم برای آن هزینه شده است و اگر الان بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم به مانند این است کاری را انجام داده و به مرحله نهایی رسیدم و بخواهیم بگوییم کار را متوقف کنیم.

وی ادامه داد: قطع به یقین اجرای پل در طرح تفصیلی جامع ترافیک دیده شده است و اجرای آن هم بر اساس قانون بوده است و مطمئنا اگر این کار انجام نمی‌شد حداقل 80 هکتار باغ سنتی در شهر قزوین تخریب می‌شد تا یک کمربندی برای آن احداث شود ولی در حال حاضر با 800 متر عبور از باغات سنتی هم با حفظ درختان موجود این امکان وجود دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین ابراز کرد: احداث این پل باید انجام شود چراکه یک کار عمرانی است و توسعه، عوارض خاص خود را نیز دارد و به نظرم دغدغه‌ای که دوستان در پل امام رضا(ع) دارند ای کاش در دوخطه کردن راه آهن «تهران- زنجان» نیز می‌داشتند.

وی مطرح کرد: برای احداث راه آهن«تهران – زنجان» جلوی شرکت نفت و ورودی باغات سنتی تا نزدیک اقبالیه درختان چندین ساله را قطع کردند چرا آن زمان که حداقل 15 کیلومتر در عرض 70 متر از درختان را قلع و قمع کردند کسی دغدغه نداشت آن موقع حساسیت دوستان کجا بود؟ الان مدیریت شهری 800 متر را می‌خواهد با حفظ درختان و جابجا کردن بازگشایی کند که مخالفت‌هایی صورت گرفته است.

 

در حفظ باغستان گزینشی عمل نشود

چگینی خاطرنشان کرد: برخی از افراد تحت تأثیر یک جو رسانه ای نظراتی را عنوان می‌کنند؛ اگر دغدغه میراث فرهنگی و باغات سنتی را داریم بایستی همه‌جا نسبت از بین رفتن باغات حساس باشیم حرکت‌هایی که گروه‌های دوستدار محیط زیست برای حفظ باغستان انجام دادند خوب بود و بایستی دغدغه میراث فرهنگی و درختان و فضای سبز خود را داشته باشیم ولی نکته قابل تأمل اینجاست که گزینشی عمل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر شاهد تاختن برخی از رسانه‌ها و خرده گرفتن آنان به پیمانکار پروژه بوده‌ایم، تشریح کرد: پیمانکار در اجرای پروژه نمی‌تواند از خود اختیاری داشته باشد چراکه بر اساس آیین‌نامه مالی شهرداری در مناقصه شرکت و برنده آن شده است و این پیمانکار می‌تواند قرارگاه خاتم یا شرکت پیمانکاری دیگری باشد.

 

قرارگاه خاتم مانند خامی نگین انگشتری کشور می‌درخشد

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تأکید کرد: قرارگاه خاتم مانند خامی نگین انگشتری کشور می‌درخشد و انصافاً اگر این قرارگاه نبود خیلی از پروژه‌های عمرانی شهر قزوین انجام نمی‌شد اینکه برخی از افراد به دلیل اینکه قرار خاتم وابسته به سپاه است به آن می‌تازند که بنده این رفتار را قبول ندارم.

چگینی یادآور شد: بنده قصوری را جانب پیمانکار پروژه نمی‌بینم و نقش قرارگاه خاتم نیز به غیر از انتفاع شهر چیز دیگری برایش مهم نبوده است.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار