معاون اقتصادی استاندار با اعلام اینکه برای تأمین کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد، تأکید کرد: شرکت‌ها باید موجودی انبار خود را به اداره صنعت ارائه کنند در غیر این صورت به عنوان محتکر معرفی می‌شوند

منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری قزوین در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ در خصوص عدم کمبود کالاهای اساسی مردم اظهار کرد: برای تأمین کالاهای اساسی و پرمصرف مردم که شامل مرغ، گوشت قرمز، تخم‌مرغ، برنج، شکر و روغن و امثال این‌ها هیچ مشکلی در خصوص تأمین کالاهای اساسی در سطح استان وجود ندارد و به‌اندازهٔ کافی پیش‌بینی و تأمین‌شده و ذخیره‌سازی هم صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: مردم هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی در خصوص کمبود مایحتاج خود نداشته باشند چون کالاهای اساسی به‌اندازهٔ کافی پیش‌بینی شده و حتی بسیاری از کالاها هم نیاز به ذخیره‌سازی ندارد.

وی ادامه داد: برخی از کالاهای اساسی به‌صورت روزانه وارد بازار می‌شوند به همین جهت مردم هیچ دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

حبیبی با اشاره به اینکه کشف انبارهای احتکار کالا به کمک دستگاه قضا ادامه دارد، افزود: طی دو روز گذشته شناسایی و کشف انبارها صورت گرفته و ادامه‌دار خواهد بود؛ هم‌چنین اتمام طرح این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: ما حدود ۱۳ انبار را شناسایی کردیم که برخی از آن‌ها هم مربوط به شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های تولیدی نبوده و برخی هم کسانی بودند که به‌صورت واسطه بودند که کالاها را خریداری می‌کردند و آن‌ها را احتکار می‌کردند.

وی عنوان کرد: نقش شرکت‌های بزرگ در احتکار خیلی کمتر بوده ولی واحد تولیدی نیز داشتیم و بیشتر همین واسطه‌ها هستند که این کار را انجام می‌دادند.

معاون اقتصادی استانداری در آخر اعلام کرد: شرکت‌ها باید میزان تولیدی خود و هم‌چنین کالاهای موجود در انبارهایشان را به‌صورت مستمر به ادارهٔ کل صنعت و معدن و تجارت منعکس کنند و در صورت عدم گزارش، به‌عنوان محتکر با آن‌ها برخورد می‌شود.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار