معاون قضایی دادستانی کل کشور گفت: با توجه به تعامل خوب دستگاه قضا با رسانه‌ها، این استان می تواند پایلوت اجرای طرح احقاق حقوق عامه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ محمدجواد حشمتی معاون قضایی دادستانی کل کشور صبح امروز در  همایش نقش دستگاه قضایی و رسانه‌ها در احیای حقوق عامه که در سالن جلسات اداره کل دادگستری استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با اقدامات کارشناسی که از ابتدا تا به امروز انجام شده، تا به حال 200 مورد از حقوق عامه در کشور شناسایی شده است.

 

وی با بیان اینکه گرانی از جمله مواردی است که دستگاه قضا به عنوان حقوق عامه می تواند در آن ورود کند، افزود: موارد دیگری همچون  محیط‌زیست، آلودگی هوا و بحران آب مصداق بارز حقوق عامه است.

حشمتی با اشاره به برخی سوء مدیریتها در کشور، تاکید کرد: سوء مدیریتهایی همچون دادن مجوز به چاه‌های غیرمجاز باعث بروز چالش های جدی و روبرو کردن کشور با بحران کم آبی شده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا به عنوان مدعی العموم نباید اجازه دهد که حقی از مردم ضایع شود، تاکید کرد: برخورد با تصمیمات غلطی که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد میکند از اقداماتی است که دستگاه قضا در دستور کار خود دارد.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور با اشاره به اینکه رسانه ها رکن چهارم دموکراسی و قوه چهارم در این کشور هستند، بیان کرد: رسانه ها می توانند با قرارگرفتن در کنار دستگاه قضا در شفاف سازی، پیگیری امور، جریان سازی، تشویق به اجرای درست قوانین در احقاق حق عامه مردم نقش موثری ایفا کنند.

 

از حقوق عامه مردم غفلت کرده ایم

وی با اشاره به اینکه متاسفانه از حقوق عامه مردم غفلت کرده ایم، بیان کرد: باید بتوانیم از همه ظرفیت های خود برای احقاق حقوق عامه مردم دفاع کنیم.

حشمتی در پایان یادآور شد: با توجه به تعامل خوب دستگاه قضا با رسانه‌ها، این استان می تواند پایلوت اجرای طرح احقاق حقوق عامه شود.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار