درباره تغییر نام خیابان کارگر پایتخت

کدخبر: 3049

اگر اقدامی مشابه در شورای قبلی یا اصولگرا در نامگذاری خیابان کارگر شمالی به نام شهید مدافع حرم یا شهدای دفاع مقدس صورت می پذیرفت، همین فعالین اصلاح طلب و سیاسیون این جریان یقه نمی دریدند تا مباد خیابان کارگر به نام شهیدی نامگذاری شود!؟

کارگر جماعت همیشه مظلوم است و دستش هم کوتاه نه مزد واقعی خود را می گیرد و نه شان و جایگاهش در میان سیاسیون حفظ می شود، دقیقا مثل اقدامی که اصلاح طلبان در شورای شهر بر سر خیابانی می خواهند بیاورند که 40 سال است به نام کارگران است.

به گزارش  جهان نیوز، حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی شورای پنجم تهران از دلیل تغییر نام خیابان کارگر شمالی گفته است:« چندی پیش با توجه به واکنش‌هایی که در فضای مجازی نسبت به نام گذاری تونل آرش- اسفندیار به نام مصدق صورت گرفت بررسی خیابانی به نام مرحوم مصدق را در دستور کار قرار گرفت و سرانجام بر اساس پیشنهاداتی که در فضای مجازی و در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا توسط اعضاء مطرح شد،  در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که خیابان کارگر  شمالی به نام مرحوم مصدق نام گذاری شود.»

 منظور نظری، رفراندوم اصلاح طلبانه در شبکه های اجتماعی به خصوص توئیتر است که چند خبرنگار یا فعال اصلاح طلب چوب نامگذاری خیابانی در تهران را به نام محمد مصدق، نخست وزیر ایران در عصر پهلوی، علم کردند. این اقدام شورای شهر تهران مصداق بارز بی مبالاتی است. مصدق را اگر در تفسیر خوشبینانه اش نیز مورد توجه قرار دهیم کسی بود که حامی حقوق ملی و به خصوص قشر کارگر بود، آیا مدافعان مصدق با این اقدام شورای اصلاح طلب پنجم نباید سرافکنده شوند که پیر و مرادشان پس از مرگ عامل تضییع حقوق کارگران شده است!

هرچند نامگذاری خیابان کارگر شمالی به نام مصدق خود گویای کج سلیقگی شورای شهر تهران است از سوی دیگر پرونده نامگذاری معبری به نام محمد مصدق، در شورای شهر چهارم نیز باز بود که در مقابل برخی از دلایل مطرح شده هرگز نتوانست باعث اقناع همه اعضا برای  عملی کردن آن شود.

مجتبی شاکری، رئیس کمیسیون نامگذاری شورا با ذکر خاطره ای دلیل عدم اجرایی شدن نامگذاری خیابانی به نام مصدق را یادآور شده بود:« بنده به عنوان رییس کمیسیون نامگذاری شورای چهارم با بیانات امام خمینی (ره) درباره شخصیت دکتر مصدق روبرو شدم که ایشان در یکی از سخنرانی‌های خود فرموده بودند: «اولش هم وقتی مرحوم آیت‌الله کاشانی دید که اینها خلاف دارند می‌کنند و [با آنها]‌ صحبت کرد. اینها این کار را کردند که یک سگی را نزدیک مجلس عینک به آن زدند و اسمش را آیت‌الله گذاشتند. این در زمان آن [مصدق]‌ بود که اینها فخر می‌کنند به وجود او. او هم مسلم نبود. من در آن روز در منزل یکی از علمای تهران بودم که این خبر را شنیدم که یک سگی را عینک زده‌اند و به اسم آیت‌الله توی خیابان‌ها می‌گردانند. من به آن آقا عرض کردم که این دیگر مخالفت با شخص نیست. این سیلی خواهد خورد و طولی نکشید که سیلی را خورد و اگر مانده بود سیلی بر اسلام می‌زد».

شاکری اصلی ترین دلیل عدم نامگذاری خیابان به نام مصدق را اینگونه بیان می کند:« اصلی‌ترین علتی که موجب شد شورای چهارم نتواند این نامگذاری را در دستور کار قرار دهد، همان بیانات امام خمینی (ره) بود.»

شورای شهر پنجم که تمام اعضای آن اصلاح طلب هستند در طول 7 ماهی که بر سر کار آمده اند ظاهرا جز جنجال و حاشیه سازی هیچ بهره وری دیگری نداشته و نمی‌خواهند داشته باشند. این شورا در مقابل تخلفات مدیریت شهری و تعطیل کردن شهر نیز اراده ای از خود برای دفاع از شهروندان ندارد. اظهارات سیاسی شاذ برخی از اعضا در فضای سیاسی یا شبکه های اجتماعی در حمایت از فتنه گران و هنجارشکنان، ریخت و پاش های مالی مانندخرید خودرو صفر پرشیا و تبلت میلیونی، تعطیلی خط هفت مترو، شورای شهرداری بودن به جای شورای شهر و مشارکت درشوآف های بی حاصل، همگی دستاوردهای این شورا برای شهروندان بوده است!

در چنین فضای بی عملی و ضعف عملکرد، اصلاح طلبان نمایش مصدق دوستی به راه انداخته اند تا رد گم کنند. شهروندان تهرانی با مشاهده این سیاسیون در شورای شهر و کاهش و بی کیفیت شدن خدمات رسانی مدیران جدید شهری به تدریج نارضایتی خود را نشان داده اند و در چنین فضایی است که شورای شهر به جای حل مشکلات مردم، به دنبال بازی های سیاسی و بی حاصل در سطح شهر است.

اعضای شورای شهر که نظر کاربران فضای مجازی برای آنها بسیار مهم است بهتر است سری به شبکه های اجتماعی و راه افتادن هشتگ #بن _بست_مصدق بزنند. این اعضای کاری کردند که مصدق نیز پس از چنددهه بار دیگر به بن بست برسد و در مقابل کارگران شرمنده شود. از سوی دیگر اگر اقدامی مشابه در شورای قبلی یا اصولگرا در نامگذاری خیابان کارگر شمالی به نام شهید مدافع حرم یا شهدای دفاع مقدس صورت می پذیرفت، همین فعالین اصلاح طلب و سیاسیون این جریان یقه نمی دریدند تا مباد خیابان کارگر به نام شهیدی نامگذاری شود!؟

ارسال نظرات

آخرین اخبار