در حالی شهرداری تلاش میکند تا بخش هایی از باغستان سنتی قزوین را تغییر کاربری دهد که این تغییر خلاف قانون بوده و مغایر قوانین ثبت ملی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر ، پرونده تغییر کاربری باغستات سنتی قزوین با عنوان کامرانیه که مرتبط با زمین های پشت دانشگاه علوم پزشکی است نشان میدهد برخی از مدیران کل سابق استان قزوین و یک نماینده مجلس به دنبال این تغییر کاربری بوده اند.

این تغییر کاربری در شرایطی صورت گرفته که گویا مدیرکل اسبق راه و شهرسازی استان قزوین که پیش از این نام او در چندین پروژه زمین خواری دیده می شد حامی این تغییر بوده و یکی از نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز از این اقدام حمایت کرده است.

بنا به اسناد موجود، این تغییر کاربری از سوی شهرداری با مجوز واگذاری 81 درصد زمین ها به شهرداری و19 درصد به مالکین صورت گرفته است.

نکته مهمی که گویا مجددا نیاز به تاکید بر روی آن حس می شود این امر است که این پروژه در حال حاضر عملیاتی شده و برخی افراد هم اکنون به دنبال فروش قطعات خود هستند و اگر دستگاه های مسئول هرچه زودتر وارد عمل نشوند شاهد یک حرکت خزنده و خاموش برای از بین بردن باغستان سنتی قزوین خواهیم بود

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار