رئیس پارک علم و فناوری امام خمینی:

کدخبر: 2521

رئیس پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) با اعلام اینکه برای هیچ‌کسی تبعیض در پرداخت تسهیلات قائل نمی‌شویم و اگر نمونه‌ای از تبعیض را دریافت کردید بنده استعفا خواهم کرد، گفت: امروز با صراحت اعلام می‌کنم پای کسی که کار صادقانه و واقعی می‌کند را بوسیده اما کسی که غش در کار دارد نمی‌تواند در پارکی که بنده مسئولیت آن را بر عهده‌دارم، حضور داشته باشد حتی اگر بزرگ‌ترین پارتی را در کشور دارا باشد.

یوسف گرجی مهلبانی رئیس پارک علم و فناوری امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری، تحلیلی قزوین خبر اظهار کرد: زمانی که این مسئولیت به بنده محول شد تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان 20 مورد بود که امروز به 31 شرکت دانش‌بنیان تائید شده و دارای پروانه رسیده است این در حالی است که تعدادی از شرکت‌ها هم هنوز پروانه ندارند.

وی با بیان اینکه تعداد محصولات دانش‌بنیان در استان 47 مورد است، افزود: محصولات تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان به یک محصول بسنده نمی‌شود و هر کدام چندین محصول را تولید می‌کنند.

گرجی با اعلام اینکه در حال حاضر 3هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت 1/2 درصدی استان قزوین، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان متناسب با جمعیت استان و در حد متوسط کشوری است اما در تلاش برای افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان هستیم.

وی با اشاره به مراحل دریافت عنوان شرکت دانش‌بنیان اعلام کرد: نمی‌توان به‌راحتی شرکتی را دانش‌بنیان قلمداد کرد چرا که وجود شرایطی در این میان برای دریافت پروانه لازم است از سوی دیگر تعداد 8 شرکت در سال گذشته رد شده و برخی نیز بعد از مدتی هویت و صلاحیت خود را از دست می‌دهند

تعداد 10 شرکت دانش‌بنیان در استان در صف دریافت مجوز هستند

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 10 شرکت دانش‌بنیان در استان در صف دریافت مجوز هستند که شرایط آن‌ها در حال بررسی است و تا 5 ماه آینده شرایط این شرکت‌ها بررسی و در صورت داشتن فاکتورهای لازم به مرحله دانش‌بنیان شدن خواهند رسید.

وی با اعلام اینکه در مسیری گام برمی‌داریم که تمامی شرکت‌ها به سمت دانش‌بنیان شدن پیش روند، گفت: در مدت فعالیت بنده تعداد شرکت‌های مصوب از 40 مورد به 141 شرکت رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) با بیان اینکه تعداد شرکت‌های موجود در استان زیاد است، خاطرنشان کرد: تعدادی از شرکت‌ها در زمره پیش رشدی و یا در اوایل رشد هستند که باید زمانی را حداقل به مدت 3 سال طی کنند تا به شرکت‌های دانش‌بنیان برسند ازاین‌رو جهش بلندی را در این مسیر در استان خواهیم داشت.

گرجی تعداد شرکت‌های در مرحله رشد استان را 50 مورد عنوان کرد و ادامه داد: ظرف یک سال آینده شرکت‌های هسته‌ای پیش رشدی در استان به مرحله رشد رسیده و سپس وارد مرحله دانش‌بنیان خواهند شد.

 حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان ساختارمند شده است

وی تأکید کرد: پیش از این ساختار حمایتی در پارک علم و فن‌آوری غلط بوده است چرا که حمایت‌های صورت گرفته بدون نظارت لازم از سوی دست‌اندرکاران امر برای اقدامات متفرقه به کار گرفته می‌شد و جهت‌دار و در مسیر اهداف اصلی نبوده است.

این مسئول با اعلام اینکه امروز حمایت‌ها جهت‌دار شده و کسانی که در این مسیر گام بردارند مورد حمایت قاطع پارک قرار می‌گیرند، افزود: در سال گذشته 251 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان داده‌شده و 300 میلیون نیز وام با تنفس 18 ماهه از طریق معرفی پارک به بانک‌ها پرداخت‌شده است.

وی اضافه کرد: برگشت تسهیلات در 2 سال گذشته 69 میلیون تومان بود در حالی که باید 600 میلیون تومان بود؛ همچنین در سال گذشته 87 میلیون تومان برگشت وجود داشت، دلیل آن این است که این تسهیلات در جایی که باید مورد استفاده قرار نگرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) تصریح کرد: برای اینکه اشخاص واقعی وام را دریافت کنند راهکاری در شورای مدیران مورد توجه قرار گرفت تا تسهیلات ساختارمند و قانون‌مند شود ازاین‌رو وام به‌عنوان سرمایه در گردش به متقاضیان داده می‌شود تا ظرف مدت معین محصول خود را بسازند در غیر این صورت چک‌ها باید نقد شود.

پای کسی که کار صادقانه و واقعی می‌کند را خواهم بوسید

وی تأکید کرد: برای هیچ‌کسی تبعیض در پرداخت تسهیلات قائل نمی‌شویم و اگر نمونه‌ای از تبعیض را دریافت کردید بنده استعفا خواهم کرد.

گرجی با بیان اینکه به‌تمامی همکارانم توصیه اکید دارم تا با کار کارشناسی شده از افرادی که نیاز به سرمایه در گردش نیاز دارند و در موعد مقرر محصول و ایده آن‌ها به مرحله تولید می‌رسد، مورد حمایت پارک علم و فن‌آوری قرار بگیرند، ادامه داد: امروز واقعیت کسانی که غش در کارشان وجود دارد، مشخص‌شده و همین موجب بیرون رفتن عده‌ای از پارک علم و فن‌آوری شده است.

رئیس پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: امروز با صراحت اعلام می‌کنم پای کسی که کار صادقانه و واقعی می‌کند را بوسیده و با دادن تسهیلات از آن‌ها حمایت می‌کنم اما کسی که غش در کار دارد نمی‌تواند در پارکی که بنده ریاست و مسئولیت آن را بر عهده‌دارم، حضور داشته باشد حتی اگر بزرگ‌ترین پارتی را در کشور داشته باشد.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار