نماینده ائتلاف اندیشه‌ورزان گفت: شهر توسعه یافته شهری است که خدمات در آن عادلانه تقسیم شده باشد و مردم از همه خدمات شهری عادلانه بهره مند شوند

به گزارش پایگاه تحلیلی قزوین خبر، علیرضا مؤذن ، نماینده ائتلاف اندیشه‌ورزان، بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: ائتلاف اندیشه ورزان برپایه یک تیم تخصصی با تجربه شکل گرفته است که دغدغه آن بررسی مشکلات و سعی در فراهم کردن راه حل های مناسب برای رفع مشکلات و معضلات شهری به صورت تخصصی است.

وی افزود: ما از زمان تشکیل ائتلاف در بخش های مختلف شهری از جمله ترافیک، محیط زیست و آثار فرهنگی و تاریخی آن بررسی های زیادی را انجام دادیم.

موذن افزود: پس از آنکه تصمیم بر این گرفتیم در شورای شهر حضور داشته باشیم بررسی های زیادی انجام شد و مشکلات بسیاری به صورت لیست تهیه و کارگروه هایی متشکل از سه استاد عضو هئیت علمی تشکیل شد تا این موضوعات مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در بررسی ها به یک سری آمارهای متقنی رسیدیم که بسیار عجیب است و اگر برای مردم گفته شود سوال برانگیز خواهد بود ادامه داد: مثلا چرا قزوین که 14 برابر سرانه کشوری مجوز تجاری دارد باز هم شهرداری مجوز تجاری جدید صادر میکند؟

نماینده ائتلاف اندیشه‌ورزان عنوان کرد: یکی دیگر از مواردی که برای ما در زمینه مهندسی شهر واقعا عجیب بود، این نکته بود که همیشه یک روی خیلی خوب از اتصال متروی هشتگرد به قزوین به مردم نشان داده شده و آن سهولت رفت و آمد از قزوین به تهران و کاهش تصادفات این مسیر است اما آن روی اصلی این قضیه به مردم نشان داده نمی شود که اگر این مترو بدون فراهم آوری زیر ساخت های لازم ایجاد شود این امر قزوین را تبدیل به خوابگاهی برای شهرهای اطراف کرج و تهران تبدیل خواهد کرد چرا که ارزان ترین زمینی که این افراد بتوانند در تهران و کرج فراهم کنند متری 5 ملیون تومان است اما با این رقم می تواند گرانترین زمین را در قزوین خریداری کند و این امر نتیجه ای جز تبدیل قزوین به یک خوابگاه نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: اعضای این ائتلاف می خواهند شهرمان در تمامی جنبه های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی آن رشد کند و نباید اینگونه باشد که بگوییم مسافر می آید و درامد زایی می شود و بقیه مسائل را رها کنیم و تنها به این بعد نگاه کنیم بلکه توجه صرف به درآمد زایی از توریسم و غفلت از مباحث دیگر برای آینده شهر ما خیلی مضر خواهد بود.

این مسئول تأکید کرد: از سیاست های غلط دیگر مسئولان شهری این است که هنوز همانند مدل سال ها قبل،  زباله ها را توسط کارگران شهرداری به صورت دستی تفکیک و بازیافت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این ائتلاف معتقد است که اگر مدیریت شهری از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل هایش استفاده می کرد قزوین هنوز بعد از چند صد سال تنها حرف قزوین آثار تاریخی اش نبود که شهر داری بخواهد روی این ظرفیت مانور دهد.

موذنی گفت: آثار تاریخی را نیاکان برای ما گذاشتند ولی این که ما چه چیز برای آیندگان خواهیم گذاشت موضوعی است که اصلا بررسی نمی شود  وما همچنان از آثار تاریخی چند صد ساله و هزار ساله استفاده می کنیم هرچند همین کار را نیز به درستی انجام ندادیم.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار