مؤذن گفت: آیا علم و تخصص کافی در مدیران مختلف و زیر مجموعه شهری وجود داشته یا صرفأ بخاطر مسائل سیاسی و جناحی بر روی کار آمده‌اند، نباید فراموش کنیم که این امر بزرگ‌ترین صدمه و لطمه را به شهر قزوین وارد کرده است.

علیرضا مؤذن، استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری قزوین خبر، با اشاره به مشکلات متعدد در شهر قزوین اظهار کرد: جمعیت رو به افزایش قزوین که وارد محدوده ی کلان شهرها شده زیرساخت‌های مناسب نظیر مسکن مناسب، کار، حمل و نقل، وسایل ارتباطی و امکانات خدماتی و رفاهی را می‌طلبد.

وی در خصوص گسترش بی‌رویه شهر قزوین، اظهار کرد: بعد از ارتباط و اتصال مستقیم مترو به هشتگرد٬ قزوین تبدیل به یک خوابگاه برای چند صدهزار نفر تهرانی و کرجی می‌شود که به دلیل هزینه‌های بالای مسکن در تهران و کرج تمایل دارند درشهری مثل قزوین استراحت کنند که این خود ناامنی‌،عدم خدمات‌رسانی مناسب و بهم خوردن تعادل جامعه را در پی خواهد داشت.

این استاد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: در خصوص دیگر مشکلات شهر قزوین تصریح کرد: در بحث ترافیک مثلاً گره‌های ترافیک کور واقع در مرکز شهر و یا مشکلات محیط زیست و فضای سبز، حفاظت از باغات سنتی و حفظ منابع طبیعی اقدامات لازمی صورت نگرفته و فقط در بعضی موارد به صدور مصوبه بسنده کردیم.

وی تشریح کرد: نباید پشت‌سرهم مصوبه صادر و قانون تعیین کرد بلکه فقط بایستی کارکرد و بهره‌وری را افزایش داد و در این میان باید به اقتصاد مقاومتی اعتقاد قلبی داشت و از خرج‌های پرهزینه، سفرهای بیهوده و همایش‌ها و جلسات پرخرج و بی‌فایده دوری کرد.

مؤذن یادآور شد: در شهر قزوین امکانات و پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی، اولویت بندی، جوانگرایی و متخصص‌گرایی به بهترین نحوه ممکن استفاده کرد و این امر مستلزم یک مدیریت مناسب از طرف مسئولین و ارتقای فرهنگ شهرنشینی و شهروندی از سوی مردم است.

وی مطرح کرد: ما اولویت بندی‌های زیادی از بحث مدیریت امور مالی گرفته تا مدیریت فرهنگی را فراموش کرده‌ایم و باید به این قبیل سوالات پاسخ دهیم که مثلاً آیا صلاحیت و تخصص مدیران در زمینه‌های مختلف از قبیل فرهنگی، ورزشی و غیره  بررسی شده و یا اینکه صرفاً به دلایل سیاسی روی کار آمده‌اند؟ یا جایگاه مشاوره در امور شهری کجاست؟

این استاد دانشگاه آزاد قزوین یادآور شد: آیا علم و تخصص کافی در مدیران مختلف و زیر مجموعه شهری وجود داشته یا صرفأ بخاطر مسائل سیاسی و جناحی بر روی کار آمده‌اند، نباید فراموش کنیم که این امر بزرگ‌ترین صدمه و لطمه را به شهر قزوین وارد کرده است.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار