شکوه فر با اشاره به اینکه حل مشکلات شهری نیازمند گروهی متخصص و مشاور است، افزود: شاید برای حل این مشکلات نیاز به بودجه‌های زیادی نباشد و بتوان با یک مدیریت درست و بجا بر مشکلات غلبه کرد.

احمد شکوه فر در گفت‌وگو با قزوین خبر ؛ اظهار کرد: مشکلات زیادی ازجمله بحث ترافیک یا زمین و مسکن و یا عدم هماهنگی بین ارگان‌های شهری وجود دارد که این موارد مشکلات ماهیتی شهرداری نیست و شورا می‌تواند در این زمینه به شهرداری کمک کند.

وی ادامه داد: از مشکلات دیگر می‌توان به مشکل توسعه‌ی شهری و باغات سنتی قزوین اشاره کرد که شهرداری در این امر با می‌تواند با محور قرار دادن طرح نوین توسعه شهری در کاهش تخریب باغستان‌ها و عدم شکل‌گیری ساختارهای ناموزون شهری، موفق‌تر عمل نماید.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بابیان اینکه توسعه‌ی فضای سبز در استان نشانه‌ی توسعه‌ی فضاهای زیست شهرنشینی است، افزود: مردم استقبال زیادی از فضای سبز دارند و با توجه به گسترش منازل مسکونی بلندمرتبه بایستی سرانه این فضا افزایش پیدا کند که در قزوین نیز اقدام‌هایی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات مؤثر و مفید شهرداری شورا نتوانسته نقش مشورتی مؤثری را در کنار تیم اجرایی ایفا کند و نقش ضعیفی داشته است. هم‌چنین شورا می‌تواند در کنار شهرداری به مشکلات فرهنگی هم بپردازد و وظایف خود را پیگیری کند.

شکوه فر تصریح کرد: در حال حاضر فضای شهری که در حال اضافه شدن به شهر است باید از معماری بافت قدیم و ایرانی اسلامی الگو بگیرد که در این راستا نمونه‌هایی انجام‌شده و ظرفیت اجرای بیش از این مقدار نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: باید معماری بکار رفته در المان شهدا، المان شهر قزوین و المان فلکه میرعماد بیشتر در شهر تکرار شوند چراکه باعث نبوغ فضای شهری و ایجاد جاذبه گردشگری خواهد شد. تغییر رنگ شهر به سمت نمادهای ایرانی-اسلامی می‌تواند باعث نمود بیشتر آثار تاریخی و افزایش جاذبه آن‌ها گردد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه حل مشکلات شهری نیازمند گروهی متخصص و مشاور است، افزود: شاید برای حل این مشکلات نیاز به بودجه‌های زیادی نباشد و بتوان با یک مدیریت درست و بجا بر مشکلات غلبه کرد.

وی با اشاره به اینکه باید به شهرداری کمک شود و یک گروه مشاور در کنارش باشد، ادامه داد: با توجه به نظر نماینده‌ها و عده‌ای از شهروندان، امروزه شهرداری در تعامل بیشتر با ارگان‌ها بوده که این امر را نمی‌توان نادیده گرفت.

شکوه فر تشریح کرد: اگر پروژه جدیدی به شهرداری پیشنهاد شود باید به شهرداری کمک کرد که به شکل مناسب انجام شود و با توجه به اهدافی که دارد، اهداف توسعه‌ی شهری بیشتر در آن دیده شود. این‌طور نباشد که وقتی به مرحله اجرا رسید مختل بماند به همین جهت نیاز به گروه متخصص و مناسب و کارکرده در این زمینه است.

وی ادامه داد: شهرداری از ایده‌های خوبی درزمینهٔ گردشگری استفاده کرده است و یک شورای خوب می‌تواند ایده‌های بیشتر و بهتری را ارائه دهد.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین عنوان کرد: توزیع خدمات به مناطق مختلف شهرها، در ایران یکسان نیست و این اختلاف باعث بروز مشکلات اجتماعی می‌شود اما می‌توان اوضاع را بهبود بخشید چراکه مناطق محروم خدمات بیشتری را می‌طلبد. هرچند این امر اجتناب‌ناپذیر است اما می‌توان راهکارهایی اندیشید که این فاصله کمتر دیده شود.

شکوه فر در پایان یادآور شد: در بحث ترافیک یا برای حل مسئله توسعه‌ی شهری یا زمین‌های زراعی باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد که این امر مشارکت مردم و مسئولین را می‌طلبد.

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار