نورانی گفت: اعضای شورای اسلامی شهر بجای مصوبه محور کار کردن باید برنامه محور باشند و جامعه شهری را بشناسند و پاشنه را کشیده و نقاط ضعف را شناسایی و درمان کنند.

محسن نورانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری قزوین خبر ؛با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرهنگ را به هوایی برای جامعه تشبیه کردند، اظهار کرد: عدم استراتژی فرهنگی بزرگ‌ترین مشکل حوزه شهری است،  طرح‌هایی مانند «محله ما» در شهر اجرا می‌شود که بازخورد خوبی هم دارد و بعد از مدتی اجرا نمی‌شود و در اینجاست که وجود یک برنامه منسجم احساس می‌شود و باید گفتمان سازی مشخصی برای برنامه‌های شهری صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری هیچ‌گونه برنامه مشخصی برای جوانان ندارد، خاطرنشان کرد: منازل آپارتمانی شده و جوانان پر از هیجان هستند و برگزاری مسابقات محله‌ای می‌تواند منجر به نشاط شهری و شادابی اجتماعی شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه باید به سمت گفتمان سازی حرکت کرد، خاطرنشان کرد: باید یک گفتمان مشخص در شورای اسلامی شهر باشد و بجای جامعه نگری جزءنگری جامع نگری را حاکم کنیم . این موارد در دوره چهارم شورای اسلامی شهر قزوین دیده نشد.

وی با اشاره به اینکه کار تیمی، شاه‌کلید شورا است، تصریح کرد: انسجام فکری  واتحاد بین اعضای شورای اسلامی شهر در دوره چهارم مشاهده نشد و در حال حاضر در لیست‌های ارائه‌شده تفرقه اعضا به وضوح دیده می شود.

نورانی خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر باید بجای اختلافات بر روی نقاط مشترک پافشاری نمایند تا مردم طعم امنیت و راحتی را بچشند.

14 برابر سرانه شهری قزوین برج تجاری احداث‌شده است

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر در دوره چهارم به مردم پاسخگو نبود برای نمونه می‌توان گفت که، 14 برابر سرانه شهری قزوین برج تجاری احداث‌شده است، دلیل چیست؟آیا قراراست شهر بومی و مذهبی قزوین به خوابگاه تهران و کرج مبدل ‌شود؟ یاشاید دراین بین برخی از خواص که مشخص نیست چه کسانی هستند سودمی برند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: در پروژه انصاری شرقی تعدادی زمین در پشت خیابان انصاری شرقی خریداری شد در حال حاضر با توقف این پروژه تکلیف مردم ازلحاظ فرهنگی و ملکی مشخص نشده است.

وی مطرح نمود: به چه دلیل شهرداری وشورای شهر قزوین، معاونت فرهنگی  منصوب شده خود رابعد از یک دوره کوتاه بدون دلیل تودیع کردند و شخص جدیدی برای آن جایگاه معارفه نکردند.

شهر قزوین بیمار است

نورانی تأکید کرد: شهر قزوین بیمار است و اگر درمان نشود به یک بیماری بزرگ‌تر دچار خواهد شد چراکه می‌خواهند قزوین را به یک کلان‌شهر تبدیل کنند که در حال حاضر زیرساخت‌ها فراهم نیست و این آمادگی برای شهر وجود ندارد.

وی اضافه کرد: دوره چهارم اعضای شورای اسلامی شهر قزوین بیشترین سفر خارجی را داشتند.باید دید این سفرها باچه هدفی صورت گرفته و چرا شورای شهر قزوین  وشهرداری آن به این اندازه به سازمان ملل  وطرح های آن علاقه‌مند هستند.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه گسست فرهنگی در شهر احساس می‌شود، تسریح کرد: در حال حاضر شهر به دو بخش با میانگین سنی وخواست های متفاوت تبدیل‌شده است که اگر یک خط فرضی میان شمال وجنوب شهر بکشیم میانگین سنی درمناطق پایین شهر بالا ودر تصرف حاشیه نشین ها وافغان هاست وقسمت بالای شهر (سبزه میدان به بالا) باتراکم جمعیت ،واحد های ساختمانی کوچک ونبود امکانات رفاهی  واز همه مهمتر وجود تناقض فرهنگی وعدم برنامه ریزی مشخص مواجهیم که اگر برای آن فکری صورت نگیرد با مشکلات عدیده مواجه خواهیم شد. 

نورانی عنوان کرد: مشکلی که به تازگی شهرمان را درگیر نموده است بحث آلودگی هوا است که باید دوباره کمربند سبز قزوین احیاء و برای آن فعالیت نمود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار