دکتر فاطمه محمدبیگی:

کدخبر: 2055

مسئول کارگروه بسیج جامعه زنان استان قزوین گفت: مسئولین به‌جای عقیم‌سازی افراد کارتن‌خواب به دنبال رفع مشکلات قشر ضعیف جامعه باشد.

به گزارش سرویس اجتماعی قزوین خبر؛فاطمه محمدبیگی  مسئول کارگروه بسیج جامعه زنان استان قزوین با تأکید بر اینکه مسئله رسیدگی به وضعیت زندگی کارتن‌خواب‌ها موضوع مهمی است که به همه اقشار جامعه مربوط می‌شود، اظهار کرد: این قشر از جامعه هم مانند سایر مردم حق حیات و زندگی دارند.

وی بابیان اینکه هیچ انسانی اجازه ندارد به هر دلیلی حق فرزندآوری را از یک انسان دیگر بگیرد، افزود: حق پدر یا مادر شدن یا حق فرزندآوری یکی از اساسی‌ترین حقوق یک انسان محسوب می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: بشر نیاز به بقای نسل دارد و این موضوعی نیست که بخواهیم به‌راحتی در مورد آن قضاوت کنیم.

این کارشناس مسائل خانواده خاطرنشان کرد: افرادی که تصمیم به عقیم‌سازی عده‌ای از جامعه را می‌گیرند به نظر می‌رسد که نیاز به تقویت پایه‌های ایدئولوژیک خوددارند.

این فعال فرهنگی تشریح کرد: در مکتب اسلام به آنچه بیش از همه پرداخته‌شده کرامت انسانی است و طبق آیه‌های قرآن کریم اگر کسی، فردی را به زندگی امیدوار نماید گویا کل مردم را زنده کرده است.

دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب تصریح کرد: حکم عقیم‌سازی یک عده از جامعه درواقع به‌نوعی جلوگیری از تولد انسان‌هایی است که شاید بتوانند در دنیا زندگی خوب و مؤثری داشته باشند.

وی اظهار کرد: اینکه بخشی از جامعه از طبقه کم برخوردار و مستضعف هستند دلیل بر این نمی‌شود که چنین حکمی را برای آن‌ها صادر کنیم یا خود را جای خدا بگذاریم.

مسئولان به‌جای صدور حکم عقیم‌سازی، مانع زندگی‌های اشرافی و حقوق نجومی شوند

وی تصریح کرد: مسئولان باید پایه‎های ایدئولوژی خود را قوی‌تر کنند و یا حداقل به مطالعه تفاسیر قرآن و آیات الهی در این زمینه بپردازند و فلسفه وجود بشر را بدانند.

این کارشناس خانواده گفت: جای سؤال دارد که چرا باید هم‌زمان با ابلاغ حقوق شهروندی توسط رئیس‌جمهور، شاهد چنین اظهارنظرهایی در مورد عقیم‌سازی قشر خاصی از شهروندان باشیم؟ چطور می‌شود دو کار متناقض در کنار هم قرار بگیرد؟

محمدبیگی اظهار کرد: مگر می‌شود ازیک‌طرف حقوق شهروندی را به مردم ابلاغ کنیم و از طرف دیگر یکسری حقوق کاملاً مسلم و اولیه را از افراد بگیریم؟ این تناقض‌ها از چشم مردم دور نیست و به‌درستی در مورد مسائل قضاوت می‌کنند.

دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب با تأکید بر اینکه همه افراد جامعه به‌طور یکسان حق زندگی کردن دارند، گفت: مسئولان اگر می‌خواهند کاری برای طبقه کم برخوردار و آسیب‌دیده جامعه کاری انجام دهند به‌جای صدور حکم بهتر است کیفیت و امکانات زندگی آن‎ها را ارتقاء دهند.

وی اضافه کرد: مسئولان ذی‌ربط باید علل ایجاد فقر و آسیب‌های اجتماعی را رفع کنند و بافاصله طبقاتی، زندگی‌های اشرافی و حقوق نجومی به‌صورت ریشه‌ای مبارزه کنند.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: اگر مسئولان نمی‌توانند با حقوق نجومی و اشرافی گری مبارزه کنند دلیل نمی‌شود که طبقه مستضعف جامعه را زیر پای چرخ‌های توسعه له کنند.

محمدبیگی در پایان افزود: متأسفانه سیاست‌هایی که برخی از مسئولین پیش‌گرفته‌اند سیاست‌هایی نیست که در اسلام وجود دارد و لذا باید به اصل اسلام راستین بازگردند.


انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظرات

آخرین اخبار