چندی پیش، خبری منتشر کردیم که در آن از اختلافات مالی یکی از بزرگترین تعاونی های مسکن استان توسط مدیرعامل سابق آن پرده بر می داشت که با واکنش هایی نیز همراه بود.

به گزارش سرویس اجتماعی قزوین خبر؛ در پی انتشار گزارشی از وضعیت یکی از تعاونی های مسکن استان، این گزارش مورد توجه برخی از مسئولان از جمله دادستان محترم و هیات مدیره فعلی این تعاونی قرار گرفت و خواهان پیگیری تا رسیدن به نتیجه نهایی هستند.

پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد که ناشران اسناد فساد در تعاونی یاد شده، مستندات قانونی در دست دارند و آماده برگزاری هرگونه مناظره ای با طرف یا طرفان مقابل خود هستند و در نقطه مقابل متهمین از پاسخگویی به هر سوالی سر باز می زنند.

نکته قابل تامل در این پرونده منفک شده این تعاونی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که متاسفانه در برخی رسانه ها به اشتباه تعاونی یاد شده را زیرمجموعه این نهاد انقلابی می دانند.

بحث داغ این روزهای کشور و حتی استان ما بررسی کارایی دستگاه های نظارتی است که اتفاقاً توسط ناشران اسناد تعاونی نیز به چالش کشیده شده است.

و سوال اینجاست که چطور ممکن است با وجود دستگاه های نظارتی چون بازرسی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و اداره کل بازرسی و ... شاهد چنین اتفاقات اسفباری باشیم.

مگر قرار نیست که دستگاه ها برای اجرای درست و صحیح قانون، اطلاعات سازمان شان را در اختیار دستگاه های نظارتی قرار دهند؟

مگر قانون گذار سازمان های نظارتی را مکلف نکرده است که در صورت مشاهده تخلف آن را به مراجع قضایی ارجاع دهد؟

و مگر قرار نیست قضات قاطع و پاک دست، به دور از جنجال های سیاسی احکامی مطابق با جرم افراد صادر نمایند؟

و هنوز سوال ما این است که چطور ممکن است ...؟

«شجاعت و صداقت در مبارزه با فساد ، گشتم نبود ، نگرد ، نیست !!!!» عنوان یادداشتی است که توسط یکی از کاربران در فضای مجازی نشر شده است و در ادامه متن این یادداشت که در مورد تعاونی یاد شده است را بازنشر می کنیم.

« در پی انتشار اخباری از مشکلات تعاونی مسکن فاتحان فجر شهرستان قزوین ، گپی با برخی از اعضای این تعاونی زدیم که نکان جدید و جالبی دستگیرمان شد که شنیدن آنها خالی از لطف نیست . شما هم بخوانید و لذت ببرید .

ما که حسابمان ضعیف است ولی ، هر کس از این حساب و کتاب سردرآورد به ما هم یاد بدهد ، البته حق الزحمه کامل محفوظ است با شیرینی مخصوص !!!

در ابتدای سال 93 تعاونی به یکی از مسئولین اعلام می کند که ساخت و ساز در یکی از پروؤه های این تعاونی برآورد متر مربعی کمتر از چهارضد هزار تومان دارد . تعاونی حدود 7 الی 8 ماه بعد نامه دیگرزی به یکی از بزرگان استان می نگارد که عده ای دارند شلوغ می کنند و نشر اکاذیب می نمایند و ما بررسی کردیم و سهم آورده اعضا و تسهیلات و هرچه داشته ایم را صرف کرده و کارهای انجام شده را که حدود 95 % بوده محاسبه کرده ایم و نهایتا قیمت تمام شده هر متر مربع از همان پروژه کمتر از سیصد و پنجاه هزار تومان شده است . شما در جریان باشید که برخی از اعضا تشویش اذهان عمومی کرده و می گویند که ما گران فروشی کرده و ایم و کذا و کذا .

القصه در حالیکه تقریبا تمامی واحد ها قبل از نامه دوم ساخته شده و تنها محوطه سازی و تکمیل پارکینگ ها باقی مانده بوده و آنهم شامل همان حدود 5 % کار باقی مانده بوده است ، عزیزان دلسوز و خدمتگذار ، همان ها که می گفتند اعضا نشر اکاذیب می کنند حدود یکسال بعد اعضا را محکوم کرده اند به اینکه «««« بنا متر مربعی هفتصد و نود هزار تومان تمام شده است »»»»»» خوب اعداد را دقت کنید ؟؟؟؟؟؟!!!!!!

حدود 5 % کار باقی مانده ، توانسته قیمت تمام شده کار را بیش از دو برابر افزایش دهد !!!!!! خدا وکیلی ، شعبده از این حیرت انگیز تر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تاکنون چنین معجزه ای دیده اید ؟؟؟؟؟؟ از تمامی اساتید دارایی و دیوان محاسبات و جامعه رسمی حسابداران و کارشناسان رسمی دادگستری و حسابرسان و هرکس که دستی در حساب و کتاب دارد استدعا داریم ، این ضرب و تقسیم ساده را برای ما آنگونه که یک خنگ بفهمد ، آموزش دهید تا ما از گمراهی بدرآییم .

اگر چنین کنید یک عمر ما را مدیون خود و دانشتان نموده اید .»

نویسنده: حر آزاده - ۱۳٩٥/۸/۱٥

 

 

 

 

 

  • بچه محله 1 0 پاسخ

    دوستان گرامی ، دمتون گرم که اینقدر پای حق ایستاده اید و سیاه روی آنهایی که جلوی این همه ظلم سکوت کرده اند . واقعا حر آزاده عزیز ، آزاده ای که با صراحت اینطور از حق اعضای این تعاونی دفاع می کنی . ایکاش مسئولین استان بقدر نصف شما عرضه به خرج می دادند و با انجام نکالیف قانونی خود این غده سرطانی بدخیم را درمان می کردند . اخیرا شنیده شده که مدیر قبلی تعاونی مذکور اقدام به تاسیس شرکت دیگری نموده است . امیدوارم که این خبر دروغ باشد . ولی اگر صحت داشته باشد برای مسئولین بسیار متاسفم و برای کسانی که قرار است تحت پوشش این شرکت قرار بگیرند از همین الآن فاتحه می خوانم . خدا بدادتان برسد

  • حسن 1 0 پاسخ

    اگر همه رسانه ها در همه زمینه ها مانند این رسانه مسایل رو موشکافی می کرد قطعا تا بحال اعداد نجگوی سه هزار میلیارد تومان و ۸ هزار میلیارد تومان اختلاس رو کسی نشنیده بود .
    ای کاش در همه زمینه همینطور جدی پیگیری باشید
    البته این بدین معنی نیست که خدایی ناکرده مخالف پیگیری شما در این پروژه باشیم بلکه توفیق روزافزون شما را از خدای منان خواستاریم .

  • یاس سپید 1 0 پاسخ

    خدایا از شرارت های آخر الزمان به تو پناه می بریم چرا که امام رضا ( ع ) خطاب به اباصلت فرمود : در آخر الزمان مومن همچون روباهی که بچه اش را به دندان گرفته و از ترس گرگ از این کوه به آن کوه فرار می کند ، از مال حرام فرار می کند . ای کسانی که اینگونه بر سر سفره بیت المال نشسته اید و سر بلند نمی کنید مگر اینکه سفره را خالی کنید ، بترسید از این که حدیث امام غریب مشمولتان گردد که نه راه پس خواهید داشت و نه راه پیش و دودمانتان را خواهد سوزاند . دست از سر این مردم محروم بردارید . تعاونی متعلق به اعضاست و مسئولین آن طبق قانون وکیل اعضا هستند . چگونه و با کدام ماده قانونی اموال اعضا را تاراج می کنند ؟ چگونه است که وکیل برای موکل و بدون رضایت و اذن او این همه خلاف کرده و تمام هزینه اش از جیب موکل درآمده است و وقتی موکل صدایش در می آید ، وکیل موکل را محکوم می کند و همه بخاطر وکیل بودنش به او حق می دهند ؟ رسول اکرم ( ص ) می فرمایند : نگاه نکنید که می گوید ، بنگرید چه می گوید . این عملکرد مسئولین تعاونی و مدیران شهر قزوین و استان قزوین دقیقا ضد فرمایش پیامبر است . همه نگاه می کنند که چه کسی حرف می زند نه این که سخن چه کسی درست است ؟ آنطرف را که وزنش سنگینتر است می پذیرند و طرف دیگر را رد می کنند . امام زمان ( عج ) کجایی که دین جدتان را احیا کنی ؟

  • دخو 1 0 پاسخ

    سلام بالام جان ، نچایی ببم ، زمستانس ، سردس ، یه وقت سر بی کلات باد ندی ،
    فک کنم اینا چششان ضعیف بودس که درست نخواندن عددار ، به گمانم اول عدد 5 % بودس و کاری که ماندس 95 % ولی اونی که بهش گفته بودن بنویس ، حواسش جای دیگه قر مخوردس .
    حالا چیزی نیس که ، شما پول بششان بدید ، اگه از جیبشان زیاد اومد حتما بشتان پس مدن ، یه وقت فکر ناجور نکنیتانا ، تعاونی و خلاف ملاف ، اونم این تعاونی ، مگه مشد ، زبانت گاز بیگیر پسر ، اینا فقط مخواستن یه کم ذائقشان عوض بشد ، جان تو !!! من بمیرم !!!!

  • یاس سپید 1 0 پاسخ

    دلی دارم پر از غصه پر از غم
    دلی سرشار از اندوه و ماتم
    میان این همه ظلم و تباهی
    عدالت را ببین بی یار و همدم
    ای کاش مسئولین اینقدر جنم و جسارت و شجاعت داشتند که حداقل نسبت به رسیدگی به این موضوعات واکنش نشان دهند .
    محکوم کردن پیشکششان ، برائت خودشان را که می توانند اعلام کنند و از اینکه ممکن است این موضوعات صحت داشته باشد ابراز ناراحتی کنند .
    دلم برای امام تنگ شده است آنگاه که می فرمود شما خون دادید منم که نشسته ام اینجا ، من هم هیچ حقی ندارم ، ما ها هیچ حقی نداریم ماها باید برای شما خدمت کنیم . . . خاک بر سر من که بخوام خون شما ریخته بشد و من استفاده اش را ببرم . اماما ، شرمنده ایم که نتوانستیم به وصیتت عمل کنیم وقتی فرمودی نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد . وقتی فرمودی به مردم خدمت کنید و نگذارید فرهنگ کاخ نشینی در مسئولین رسوخ کند . ما را ببخش و بخاطر سکوت ما و مسئولینمان از ما در گذر

  • دخو 0 0 پاسخ

    سلام علیکم ، آقاجان ، ببمم ، قدت قربان !!!
    منکه بشتان گفتم ، اینا نیتشان بد نبودس کی ، حالا چند میلیادرم اینا بتخن ، به جایی بر موخورد ؟ عوضش براتان خانه ساختن دسته گل مماند ، دیواراش یه کم ، فقط یه کم کجس ، نه فک کنیتان زیادا ، فقط یه کم ، تازش قصد داشتن عجایب هفتگانه ر هشتاش کنن ، مثه برج کج پیزا ، یه بلوک ساختن که کجس ، از داخلش نگم که نمدانی چیس !!! مستراح رو به قبله ، دیوارای تو خالی که وقتی مخواتان بهش کابینت بزنیتانا ، مفهمید که یونولیت بجای سفال دارد ، ببینیت چقذه صرفه جویی کردن ، حالا هی بگیتان بد کار کردن ، چقذه شما ناشکریتان ، امان از شما آدمای کم بین و تنگ نظر !!!!!

ارسال نظرات

آخرین اخبار