سالهای سیاه؛ سرگرمی امروز نوجوانان ایرانی

کدخبر: 1869

چه شد که در 28 مرداد سال 1332 کودتا شد؟ قبل و بعد از این واقعه شوم تاریخی به ایرانیان چه گذشت و تاثیر آن در سرنوشت کشورمان، خودمان و فرزندانمان چه بوده و می تواند باشد؟!

سرویس فرهنگی قزوین خبر؛

چیزی از سال های سیاه و مجموعه ای از اتفاقاتی که تنها یک سال پس از ملی شدن صنعت نفت در 1329 و روی کار آمدن دولت ملی رخ داده اطلاعی دارید؟ سریالی از قتل های وحشتناک که طهران را در سایه ای از ترس فرو برد!

مدتی است که سال های سیاه تبدیل به یک سرگرمی برای نوجوانان ما شده؛ چگونه؟!

سال های سیاه نام بازی رایانه ای ایرانی است که حدود پنج ماه پیش وارد بازار شد و در محیطی کاملا نوستالژیک و وسیع در ایران و انگلستان (لندن و تهران) شبیه سازی شده است و در آن وقایع توسط محمد افشار که بار دیگر مقام خود را بازیافته است (یکی از شخصیت های مربوط به بازی قتل در کوچه های طهران۱۳۱۲)  مسئول رسیدگی به این پرونده می شود. از سوی دیگر بریتانیا ملی شدن نفت را بر نمی تابد و درصدد سرنگونی دولت ملی است.

این بازی دارای داستانی عمیق، مستند و چند وجهی با انتخاب کاربر است که باعث می شود در عین سرگرمی بخشی از حافظه تاریخی کشورمان به نسل آتی منتقل شده و تبدیل به سرمایه ای فرهنگی – تاریخی شود.

چرا که در این بازی شخصیتی به نام کریم پورشیرازی روزنامه نگار جسور ایرانی، طراحی شده که در لندن با همکاری یکی از اعضای سفارت بریتانیا درصدد دستیابی به اسنادی مهم است که با پاپوشی بزرگ، روبه رو می شود که وی را در مقابل استکاتلندیارد قرار می دهد. این بازی روایتی است نفسگیر و پر فراز و نشیب در طهران و لندن تا رازگشایی کودتای سیاه در سال های سیاه.

از جمله ویژگی های برجسته این بازی که آن را به اثری ماندگار و هیجان انگیز تبدیل کرده است حضور دو شخصیت  قابل بازی، بیش از 30 شخصیت اصلی و فرعی با سه هزار سطر گفت و گو (دیالوگ) با دوبله حرفه ای به دو زبان فارسی و انگلیسی با صداپیشگان نام آشناست . همچنین قابلیت محیط open world  همراه با امکان رانندگی آزادانه در تهران و لندن و محیط سازی بیش از 20 محیط داخلی با رعایت ویژگی های تاریخی مانند زندان، کانون افسران بازنشسته، امنیه تهران، عکاسی، لباس فروشی، دفتر روزنامه و ... محیط این بازی را واقعی تر ساخته است. این بازی دارای پازل های عمل و عکس العمل(اینتر اکتیو) و درگیر کننده، دفترچه هوشمند شخصیت های اصلی و مینی گیم های متنوع تیراندازی، ماشین سواری و مخفی کاری است.

گفتنی است که این بازی ماجرایی – پلیسی در بدو ورود به بازار با قرار داد فروش 50 هزار نسخه در اختیار  شرکت مدرن به عنوان ناشر این بازی قرار گرفته و تا کنون بیشترین فروش آن مربوط به شهرهای بزرگی همچون تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و همدان بوده است.

شرکت رسانا شکوه تصویر، تولید کننده این بازی است و مهندس امیررضا عابدینی مدیریت داخلی اجرایی این شرکت در خصوص برنامه آینده اشان برای بازی سال های سیاه به قزوین خبر گفت: این امکان وجود دارد که با کمی تغییرات و به روز رسانی در آینده آماده ورود به بازارهای بین المللی شویم .

عابدینی با اشاره به سابقه این شرکت در تولید بازی های رایانه ای بین المللی مانند گربه قجری که توسط یک شرکت سوئیسی منتشر شد گفت: این بازی رایانه ای توسط ناشر آن به صورت ویژه در رسانه ملی نیز معرفی شده و می شود.

گفتنی است که شرکت رسانا شکوه تصویر تا کنون 9 پروژه بازی های رایانه ای تولید کرده است که تعدادی از آنها مانند قتل در طهران 1 و 2 و گربه قجری از بازار و استقبال خوبی برخوردار بوده اند.

اکنون که در فصل تابستان به دنبال سرگرمی سالمی برای فرزندانمان هستیم؛ پیشنهاد قزوین خبر به شما بازی رایانه ای سال های سیاه است که به ما کمک می کند در کنار هیجان بخشی از حافظه تاریخی امان را هنرمندانه در اذهان نسل آتی حفظ کنیم تا در آینده که امور کشور به دستان آنها سپرده خواهد شد با دانستن وقایع تاریخی بتوانند رفتار درستی از خود در مواجه با  سایر کشور ها در امور بین المللی و در راستای حفظ حقوق کشورمان داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار