مدیرعامل خبرگزاری فارس هم‌افزایی در فضای مجازی را با اهمیت دانست و گفت: اکنون جریان معارض نظام از همه ظرفیت خود در فضای مجازی برای تخریب نظام اسلامی استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس اجتماعی قزوین خبر؛سید نظام‌الدین موسوی جمعه شب در همایش ملی «فصل وصل» در اردوگاه امام رضا(ع) مشهد، اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم و تنها قله‌ای از کوه یخی فضای مجازی را مشاهده می‌کنیم که اصل آن در ظاهر دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به کم‌دانشی‌هایی که درگذشته در این حوزه وجود داشته است، گفت: در سال‌های اخیر به همت مجموعه‌هایی همچون سازمان فضای مجازی «سراج» شاهد پیشرفت و ساماندهی در این حوزه بودیم و این مجموعه انقلابی یکی از عناصر هم‌افزا در جهت رشد است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس عدم شناخت درست ظرفیت‌ها و نحوه مواجهه با آن را یکی از مشکلات موجود دانست و تأکید کرد: جریان مقابل عقبه تاریخی گسترده‌ای دارد و 400 سال در مسائل مربوط به مبانی مدرنیته و لیبرالیسم و مبانی روشنفکری فعالیت کرده است.

موسوی با بیان اینکه فعالان جبهه مقابل در عرصه فضای مجازی نیاز جدی به تولید ندارند، گفت: تنها کافی است به ترجمه و آرشیوها رجوع کنند و از روند ترجمه و اقتباس سال‌های اخیر بهره بگیرند.

وی با انتقاد از اینکه جناح انقلابی چنین عقبه‌ای ندارد تصریح کرد: البته ما عقبه مبنایی و مبانی قوی دینی داریم ولی به‌روز شدن این مبانی غنی و هماهنگی آن با فضای عمومی جامعه اتفاق نیفتاده و یک نقطه‌ضعف است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس به هماهنگی در جبهه مقابل اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما حرکات جزیره‌ای بسیاری داریم و باید بتوانیم با برنامه‌ریزی جدی فعالیت‌هایمان را ساماندهی کنیم.

موسوی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در ابتدای ورود اینترنت در خدمت طرف مقابل بودند افزود: زمانی که جمهوری اسلامی را از طریق وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها هدف حمله قرار دادند تازه متوجه شدیم با چه حملات جدی در این عرصه روبرو هستیم.

وی به ظرفیت‌های سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر در بحرین، لبنان، عراق، یمن، سوریه و برخی کشورهای دیگر حرف برای گفتن و نفوذ سیاسی و مذهبی داریم و برخی کشورهایی که روزی دشمن ما بودند امروز هم‌پیمان ما هستند اما آیا نفوذ رسانه‌ای هم داریم؟

دبیر کل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با بیان اینکه نفوذ جدی رسانه‌ای در قالب ابزارهای جدید نداریم، تأکید کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب می‌گویند «اگر رهبر نبودم و می‌خواستم مسؤولیتی به عهده بگیرم مسؤولیت فضای مجازی را به عهده می‌گرفتم» حرف سنگینی است.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم آسیب‌شناسی ضعف‌ها و آسیب‌ها تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی استراتژیک، شناخت فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی برای آن‌ها ضروری است؛ ما ظرفیت‌های بسیار زیادی را در گوشه و کنار کشور داریم که می‌توانند آزاد و مدیریت شوند.

وی به تبدیل‌شدن عرصه وبلاگ‌نویسی از تهدید به فرصت با ورود حزب‌اللهی‌ها به این حوزه اشاره و تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزی و شناخت درست داشته باشیم می‌توانیم دشمن را در زمین خودش زمین‌گیر کنیم اما این موضوع پیش‌شرط‌هایی دارد و مهم‌ترین آن انگیزه است؛ شعار مشهور «ما می‌توانیم» در بسیاری از عرصه‌ها مانند دفاع مقدس و مسأله هسته‌ای به کار ما آمده است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس به راه‌اندازی سرویس‌دهنده‌های وبلاگ ایرانی در کشور که حتی شبکه‌های خارجی را تحت تأثیر قرار داده است،‌ گفت: شرط بعدی برنامه‌ریزی هم‌افزایی است یعنی برایمان مهم نیست که چه میزان هم‌پوشانی داریم؛ در کیوسک‌های روزنامه‌فروشی 10 روزنامه تیتر مشابه زده‌اند و این یعنی برای یک هدف خاص یک اصل حرفه‌ای را زیر پا گذاشته‌ایم.

موسوی هم‌افزایی در فضای مجازی را بااهمیت دانست و افزود: فرهنگ حمایت از یکدیگر را باید گسترش دهیم و از تمام ظرفیت‌های نظام برای موفقیت در فضای مجازی استفاده کنیم چراکه امروز جریان معارض نظام از تمام ظرفیت خود برای تخریب نظام استفاده می‌کند.

وی به اهمیت آینده‌پژوهی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اینکه منتظر می‌مانیم یک پدیده جدید بیاید و ما از آن استفاده کنیم به این معنی است که تا ابد از دشمن عقب خواهیم ماند؛‌ ما باید به مرحله‌ای برسیم که متناسب با نیازهای خودمان تولیدی کنیم که نمونه خارجی نداشته باشد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس بر حمایت از نمونه‌های خوب در این حوزه تأکید کرد و افزود: اینکه تلگرام مزیت نسبی بیشتری به وایبر و امثال آن دارد این است که با خلق‌وخوی ایرانی همخوانی دارد در حالی‌ که در شبکه‌های اجتماعی قبلی این همخوانی وجود نداشت.

موسوی بر لزوم افزایش اعتمادبه‌نفس جریان انقلابی در فضای مجازی تأکید و تصریح کرد: باید از این مارپیچ سکوتی که برای ما طراحی‌ شده است بیرون بیاییم و این فکر که ما در اقلیتیم و کاری به دیگران نداریم و از ورود به اجتماع می‌ترسیم را کنار بگذاریم.

وی افزود: اگر این مارپیچ را بشکنیم خواهیم دید خیلی از ظرفیت‌های ساکت و حتی نسبتاً مخالف از ما حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظرات

آخرین اخبار