حمیدرضا پیله ور در مصاحبه با قزوین خبر :

کدخبر: 1839

LUG مخفف Linux User Group و به معنی گروه کاربران گنو /لینوکس است.تشکل های مردم نهادی که به توسعه نرم افزار های آزاد می پردازند.

نخبه جوان و عضو گروه "قزوین لاگ" در مصاحبه اختصاصی با قزوین خبر به معرفی گروه های لاگ پرداخت و گفت : در دنیا گروه های مردم نهاد نقش موثری در توسعه فناوری و فرهنگ سازی دارند. یکی از این نوع گروه ها ، گروه هایی تحت عنوان لاگ هستند که کارشان ایجاد حرکت های اجتماعی، جهت استفاده از نرم افزارهای آزاد است.

حمیدرضا پیله ور در تشریح نرم افزارهای آزاد نیز گفت : نرم افزارهای آزاد به نوعی از نرم افزارها گفته می شود که توسط شخص یا گروهی ایجاد و سپس سورس (اسناد و مدارک) آن جهت توسعه و بهره برداری در اختیار جوامع کاربری قرار می گیرد.

وی ادامه داد : LUG مخفف Linux User Group و به معنی گروه کاربران گنو /لینوکس است.تشکل های مردم نهادی که به توسعه نرم افزار های آزاد می پردازند.

فعال حوزه فناوری اطلاعات، استفاده از ظرفیت نرم افزار آزاد به سمت تولید نرم افزار های بومی و ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر متن باز را از جمله اهداف قزوین لاگ بر شمرد و افزود : "قزوین‌ لاگ" عنوان گروهی متشکل از کاربران مستقل و علاقمند به گنو/لینوکس است که در قزوین به فعالیت در حوزه ی متن باز می‌پردازند. 

چشم انداز ما در این گروه این است که  می خواهیم در استان قزوین، نرم افزارهای متن باز را بشناسانیم و مرجعی از متخصصان متن باز استان باشیم و بخشی از نیاز های آموزشی و فنی استان را مرتفع سازیم.

کارشناس حوزه ای تی در ادامه به اهداف پیش روی قزوین لاگ اشاره کرد و افزود : فرهنگ سازی استفاده از متن های باز، تشکیل اجتماعات تخصصی در حوزه متن باز، ارائه آموزش های عمومی و تخصصی در حوزه متن باز، تولید محتوا در سطوح مختلف، کمک به تجاری سازی در حوزه متن باز، برقراری ارتباط با سایر جوامع مرتبط و معرفی فعالان حوزه متن باز از جمله اهدافی که برای گروه قزوین لاگ در نظر گرفته ایم.

در حقیقت ما با تشکیل این گروه قصد داریم فعالان حوزه فناوری اطلاعات و علاقه مندان به این حوزه را گرد هم جمع کنیم.

وی درباره فعالیت هایی که تا به امروز قزوین لاگ انجام داده نیز گفت : برگزاری دو همایش عمومی .بیش از 40 جلسه و نشست تخصصی .راه اندازی وب سایت گروه و حضور در شبکه های اجتماعی و از همه مهمتر شناسایی فعالان و علاقه مندان این حوزه از مهمترین فعالیت های این گروه بوده است.

photo_2016-07-18_09-10-18

photo_2016-07-18_09-10-16

پیله ور "قزوین لاگ" را بعنوان اولین گروه نرم افزارهای آزاد استان معرفی کرد و گفت : در شهرهای مختلف کشور گروه های مشابه زیادی وجود دارد ولی این اتفاق در قزوین برای اولین بار است که رقم خورده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار