حاج میثم مطیعی در جشنی که در هیئت میثاق با شهدا و در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، در مداحی پرشوری ضمن مدح اهل‌بیت(ع) و موالید گرانقدر شعبان بار دیگر پیام‌های مهم قیام عاشورا را مورد بازخوانی قرار داد.

به گزارش قزوین خبر به نقل از تسنیم؛ ماه شعبان که می‌رسد فضای ایران اسلامی آکنده از عطر کربلا می‌شود و جامعه رنگ و بویی دیگر می‌گیرد، چرا که نخستین روزهای این ماه مبارک، مصادف است با میلاد سرداران کربلا؛ امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام زین‌العابدین(ع). در این ایام محافل شادمانی و سرور در گوشه گوشه ایران اسلامی برپاست و مردم میلاد بابرکت امامانشان را جشن می‌گیرند.

حاج میثم مطیعی نیز در جشنی که به همین مناسبت در هیئت میثاق با شهدا و در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، در مداحی پرشوری ضمن مدح اهل‌بیت(ع) و موالید گرانقدر شعبان، بار دیگر پیام‌های مهم قیام عاشورا را مورد بازخوانی قرار داد.

او در این مداحی با بیانی شاعرانه و با بهره گیری چندباره از مضامین و آیات قرآنی، کنار پرداختن به میلاد سراسر نور امام حسین، امام سجاد و حضرت عباس علیهم السلام، گریزی نیز به شرایط امروز کشورهای اسلامی داشته و ضمن اشاره به جنایات آل سعود، از حجازی سخن گفته که باز گرفتار جاهلیت شده و تأکید کرده که طواف آل سعود به‌جای کعبه به‌دور کاخ سفید است.

او همچنین در این سروده به مذاکرات هسته‌ای اشاره‌ای داشته و تأکیدی بر موضوع مهم حفظ عزت و غیرت دینی در مذاکرات داشته و یاد شهدای هسته‌ای را گرامی داشته است. مطیعی همچنین به‌یاد شهدای غواص که با دستانی بسته به‌صورت دسته‌جمعی تفحص شده‌اند، اشاره کرده است.

هشدار نسبت به زیاده خواهی یزیدیان زمان، دیگر موضوع مورد توجه در مداحی جدید اوست که شاعر تأکید کرده ملت ایران غیرتمندانه مقابل دست درازی‌های دشمنان ایستادگی می‌کند. در این شعر با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کوتاه آمدن مقابل دشمنان امری را محال دانسته و به تهدیدات آمریکا در مذاکرات هسته‌ای پاسخی قاطع داده شده است.

14.21M :حجم فایل صوتی
00:15:51 :زمان فایل صوتی

ارسال نظرات

آخرین اخبار