یادداشت سردبیر

کدخبر: 834

وقتی ریاست کمیسیون فرهنگی پارلمان شهری، که با اتکا به آرای مردم براین مسند تکیه زده است، با عباراتی "کودک قانع کن" سعی در تطهیر عملی قبیح دارد ...

سرویس فرهنگی قزوین خبر؛

"فرهنگ و صف آرایی فرهنگی در مقابل دشمن آن چیزی است که بنده هم اگر در راه آن کشته شدم، احساس می کنم که در راه خدا کشته شده ام"                                         امام خامنه ای(مدظله العالی)

داستان زمانی آغاز می شود که می بینیم بر روی بیلبوردی در خیابان خیام شمالی ( که اتفاقا از مسیرهای پرتردد نیز به شمار می رود) تبلیغات "دستبند لوکس چرمی آمیخته با طلا "(برای آقایان) قرار گرفته است. در نگاه نخست باورش قدری سخت است مگر می شود در مملکت اسلامی مجوز حرام شرعی را گرفت؟

با مراجعه به آدرس درج شده در آگهی متوجه فروش دستبندهای چرمی آغشته با طلا مردانه می شویم. مظنه قیمت هم تا یک میلیون تومان دستگیرمان شد.

حالا نوبت به رسیدگی است و چه کسی بهتر از رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین که وظیفه ذاتی آن رسیدگی، نظارت و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و تجاری سطح شهر است.

ولی در کمال تاسف و ناباوری با چنین پاسخ هایی روبرو می شویم!!!

"نظارت بر همه ی تابلوهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر وظیفه ی کمیسیون فرهنگی نیست، برخی از این بیلبوردها در اختیار سایر مجموعه های موجود در استان اعم از زیباسازی، نیروی انتظامی، سپاه، هیئت فوتبال و ... قرار دارد و تا زمانی که تخلف یا موردی از سوی مردم به شورا گزارش نشود، یا خودمان آن را نبینیم امکان پیگیری آن از طریق شورا وجود ندارد."

واما سوال ما...

ریاست محترم و اعضای محترم کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین 

براساس قانونی که همکاران شما در شورا وضع کردند سازمان ها و نهاد های دیگری که در سطح شهر دارای بیلبوردهای شهری هستند مجاز به استفاده تجاری از آنها نیستند و فقط با اهداف آموزشی، اطلاع رسانی و فرهنگی حق ارائه تبلیغات دارند.

اینکه "این بیلبورد متعلق به هیات فوتبال بوده و بروید از حراست آن سازمان بپرسید" آدرس خطایی است که یا شما به ما می دهید و یا گفته اند که به ما بدهید.

جناب آقای صلح جو

این مردم بارها و بارها نشان داده اند که با پای برهنه پیش تر از مسئولین گام برداشته اند و نیازی به یادآوری مسئولین برای انجام تکلیف ندارند در پاره ای مواقع بار مسئولیت حضرات را نیز به دوش می کشند. (حتی اگر آن مسئول با رای همین مردم بر صندلی لرزان مسئولیت قرار گرفته باشد)

پس وظیفه شما که نظارت و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و تجاری سطح شهر است را نیز به مردم سپرده اید و این خیلی هم خوب است!!!

جناب آقای رییس

ما همیشه از دستهای پشت پرده آسیب دیده ایم و نکند که خدای ناکرده شما نیز درگیر این دست های پشت پرده شده باشید که چنین آسوده از بار مسئولیت شانه خالی می کنید.

این تابلوی تبلیغاتی چند صباحی بیش دوام نیاورد و فروشگاه انحصاری فروش آن نیز به جای دیگری منتقل شد ولی این عملکرد مسئولین در بزنگاه هاست که عیار آنان را مشخص و مردم را به آینده دلگرم می کند.

اگر ریاست کمیسیون فرهنگی را برعهده نداشتید و چنین با طیب خاطر پاسخ می گفتید، هیچ کس بر شما خرده نمی گرفت، ولی ...

داستان تابلوهای تبلیغاتی غیر مجاز موضوع تازه ای نیست و با درایت برخی از مسئولین موضوع کهنه ای هم نمی شود. پس باید نگاهی دگر بار بر قوانین داشته باشیم تا لااقل پیاده نظام جنگ نرم جبهه کفر با آرامش به کارهایش ادامه ندهد و بازاری برای فروش ایمن کالاهای ماهواره ای ایجاد نشود.

 

  • شهروند 1 3 پاسخ

    انقدر اتفاقات وحشتناک و اختلاس های وحشتناک تو کشور اتفاق می افته که هیچ کدام از شما دلواپسان اعتراضی نمی کنید و همیشه اعتراضتان به اتفاقات حاشیه ایست که اصولا ضربه خاصی به افراد جامعه نمی زند .در هیچ کجای قرآن آورده نشده که طلا برای مرد حرام است اگر هم مردی طلا بیاویزد فکر نمی کنم به شهروندان و سایرین ضرری وارد کند مقالات بلند بالای خود را برای مشکلات اساسی مردم بنویسید لطفا،این بیلبورد ها هم فضای شهر را بسیار زیبا می کنند

    • سردبیر 3 0 پاسخ

      در بحث حرمت شرعی نه بنده اهلیت دارم و نه شما.
      در خصوص اتفاقات وحشتناک نیز اگر مئارکی دارید ارائه کنید خوشحال می شویم.
      شما چرا دلواپس دلواپسی های ما هستید؟؟؟

  • یاس 2 2 پاسخ

    شما چرا؟
    شما که جیره خوار صلح جو هستید

    • سردبیر 3 1 پاسخ

      الحمدلله که بنده هیچ احدی نیستیم و هرگز عهد اخوتی میان ما و مسئولین خوانده نشده است.
      این تازه شروع کار است

  • منتظر 3 0 پاسخ

    مثل اینکه ایشان فراموش کردند که با رای این ملت در شورای شهر استان به مسند نشسته اند.
    آیا این اتفاق که حرمت شرعی آن بر احدی پوشیده نیست،کاملا اتفاقی است؟
    بزرگوار احدی در این ملت جیره خوار کسی نیست...
    فراموش کردیم بند میم و.صیت امام را
    و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن ، که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است . و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است . و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است . و از آزادیهای مخرب باید جلوگیری شود. و ازآنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می باشند و مردم و جوانان حزب اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکورنمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند…"

  • یدوست 0 0 پاسخ

    چناب سر دبیر عزیز نمیدانم چرا در شهر قزوین حقایق انطور ک باید بیان نمی شود . چرا ما دنبال زمین زدن و نا اهل نشاندادن برخی دوستان هیئتی هستیم خدا کند ک این یادداشت حضرت عالی مغرضانه نبوده و فقط به دنبال شرعیت بوده باشید در ضمن فعل حرام حرام است و نباید این امر در جامعه مسلمین ایجاد میشده

ارسال نظرات

آخرین اخبار