امام جمعه محترم قزوین:

کدخبر: 1468

آیت الله عابدینی عابدینی به خدمات ارزشمند شیخ ابراهیم زکزاکی اشاره و اظهار کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی میلیون‌ها انسان را در نیجریه به مکتب اهل‌بیت(ع) جذب کرده و فرزندانش هم در این راه به شهادت رسیده‌ اند و هم اکنون مجروح و در زندان است و باید برای دفاع از ایشان و مظلومان نیجریه اقدام جدی صورت گیرد.

به گزارش سرویس سیاسی قزوین‌خبر به نقل از monaadi.org ؛

آیت الله عبدالکریم عابدینی،نماینده محترم ولیه فقیه در استان در مراسم بزرگداشت آیت الله شیخ مجتبی قزوینی که در سالن تربیت معلم قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اسلام دین رافت و مهربانی و الگو برداری است و در اقصی نقاط جهان انسان هایی هستند که توانسته اند به ترویج دین کمک کنند و شخصیتی مانند شیخ زکزاکی رهبر شیعیان مظلوم نیجریه هم عالم ربانی است که وجودش در نیجریه میلیون ها انسان را به مکتب اسلام و مذهب شیعه جذب کرد و امروز این شخصیت توسط دشمنان مجروح و دستگیر می شود تا دین اسلام رواج پیدا نکند.

IMG_5446

آیت الله عابدینی عابدینی به خدمات ارزشمند شیخ ابراهیم زکزاکی اشاره و اظهار کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی میلیون‌ها انسان را در نیجریه به مکتب اهل‌بیت(ع) جذب کرده و فرزندانش هم در این راه به شهادت رسیده‌ اند و هم اکنون مجروح و در زندان است و باید برای دفاع از ایشان و مظلومان نیجریه اقدام جدی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این که علمای اسلام به داد شیخ ابراهیم زکزاکی و مظلومان نیجریه برسند گفتند: شیخ ابراهیم زکزاکی میلیون‌ها انسان را در نیجریه به مکتب اهل‌بیت (ع) جذب کرده و فرزندانش هم در این راه به شهادت رسیده‌ اند و هم اکنون مجروح و در زندان است و باید برای دفاع از ایشان و مظلومان نیجریه اقدام جدی صورت گیرد.

IMG_5493

آیت الله عبدالکریم عابدینی اظهار کردند که مراسم گرامیداشت عالم ربانی، آیت الله شیخ مجتبی قزوینی خراسانی فرصتی است تا کسانی که این عالم را درک نکردند بتوانند با اندیشه ها و ویژگیهای برجسته وی آشنا شده و درس بگیرند.

نماینده محترم ولی فقیه در استان بیان کرد: در جهانی که در فقر معنویت دست و پا می زند و دچار گرفتاری و بحران معنویت، خانواده و  هویت انسانی است به برگزاری اینگونه مراسم که انسان های فرهیخته و دین دار را معرفی می کند نیازمندیم تا گذشته ارزشمند خود را فراموش نکنیم.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: اگر جوامع از خدمات عالمان ربانی بهره‌مند نباشند و عطش کسب علوم ربانی در آن‌ها وجود نداشته باشد، به فقر معنویت و گرفتاری دچار می‌شوند و خوشبختانه کشور و استان ما همواره از خدمات و حضور ارزشمند عالمانی چون حاج آقا مجتبی برخوردار بوده است.

IMG_5495

ایشان یادآور شدند: عالمان دینی نظیر حاج شیخ مجتبی قزوینی حکمت داشتند و به واسطه این ویژگی توانستند عالمان حکیمی را پرورش دهند و رمز این موفقیت تاثیرپذیری از قرآن است.

امام جمعه قزوین گفتند: اگر امروز نفوذ اسلام در نیجریه، لبنان، یمن و بحرین و سایر کشورها دیده می شود به لطف خدمات عالمان برجسته ای مانند آیت الله شیخ مجتبی قزوینی است که باید قدردان آنها باشیم و با مجالس بزرگداشت یادشان را گرامی بداریم.

IMG_5705

در این مراسم احکام انجمن آثار و مفاخر استان قزوین به آیت الله عابدینی، فریدون همتی، محمدرضا بندرچی، داود محمدی، قاسم اصناری و مهدی احمدی اعطا شد.

همچنین سپاس نامه شورای فرهنگ عمومی کشور به پاس خدمات ارزشمند ایت الله باریک بین نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه قزوین به فرزند ایشان محمد حسن باریک بین اهداء شد.

انتهای پیام/د

ارسال نظرات

آخرین اخبار